Mobilitate pentru îmbunătăţirea abilităţilor digitale, promovarea toleranţei şi respectului pentru elevii Colegiului Naţional „Nicu Gane”

 Elevii şi profesorii de la Colegiul Naţional „Nicu Gane” din Fălticeni au avut o experienţă deosebită în Izmir, Turcia, unde au participat la o mobilitate în cadrul proiectului Erasmus+. În perioada 22-28 aprilie, opt elevi şi cinci profesori au explorat o varietate de activităţi menite să îmbunătăţească abilităţile digitale şi să promoveze toleranţa şi respectul.

Sub îndrumarea şcolii partenere Karabaglar 15 Temmuz Sehitler Kiz Anadolu Imam Hatip Lisesi, aflăm că participanţii au fost implicaţi în activităţi demonstrative care au folosit instrumente şi aplicaţii digitale pentru a eficientiza procesul de învăţare pentru profesori. Elevii fălticeneni au avut oportunitatea să-şi prezinte materialele didactice digitale pe tema prevenirii şi de combaterii bullying-ului, participarea la activităţi în aer liber: jocuri interactive şi de cooperare, jocuri sportive, activităţi culturale care vizează respect şi toleranţă (pentru elevi).

La activităţile de formare de tip „job-shadowing” au participat trei profesori (prof. Irina Suman, prof. Ioan Caulea şi psihologul colegiului Luiza Nica) şi opt elevi de gimnaziu şi liceu (Ilinca Suman – clasa a VI-a, Maia Ştefana Caulea – clasa a VII-a, Ioana Gabriela Busuioc şi Teodora Neculau – clasa a X-a H, Maria Grigoraş şi Daniel Jorea – clasa a XI-a G, Robert Constantin Marian – clasa a XI-a C şi Maria Magdalena Ţăranu – clasa a XII-a B), însoţiţi de directorul adjunct al colegiului, prof. Luminiţa Corbu, şi de prof. Bogdan Bădărău.

Un alt sistem de învăţământ bazat pe activităţi extraşcolare

În cadrul vizitei la Izmir, profesorii şi elevii din urbea de pe Şomuz au descoperit un alt sistem de învăţământ, participând la activităţi didactice oferite de şcoala-gazdă. Fălticenenii au avut parte de o experienţă educaţională şi culturală fascinantă în Izmir, oraş cunoscut sub numele de Perla Mării Egee (fostul oraş antic Smirna), experienţă care le-a oferit o altă perspectivă asupra interculturalităţii, a educaţiei digitale în scopul creşterii performanţei şcolare.

„Unul dintre aspectele memorabile ale mobilităţii Erasmus a fost interacţiunea cu elevii şcolii din Izmir. Comunicarea cu tinerii dintr-un mediu academic diferit, dominat de aspecte precum tradiţionalism şi respect faţă de valorile naţionale a facilitat înţelegerea anumitor diferenţe culturale, oferindu-le elevilor oportunitatea de a împărtăşi pasiuni comune, dar şi cunoştinţe din diverse domenii. Spre deosebire de elevii români, cei din Izmir sunt axaţi în special pe activităţi extraşcolare, care le stimulează creativitatea şi spiritul artistic, dată fiind deschiderea lor către universul cultural. Printr-o comunicare eficientă se pot înfrunta şi chiar depăşi barierele culturale, construind legături puternice şi durabile. Pentru noi, Izmir va rămâne un reper despre ce înseamnă tradiţie şi religie îmbinate cu modernitate şi progres, dar şi mentalitate deschisă, educaţie digitalizată, disciplină şi respect faţă de valorile naţionale” ne-a spus eleva Ioana-Gabriela Busuioc.

Tehnologii inovatoare în procesul de învăţare

Educaţia digitalizată a fost un alt factor remarcabil al experienţei în Izmir. Cei implicaţi în proiect au avut ocazia să exploreze tehnologii inovatoare în procesul de învăţare, care le-au permis să-şi extindă orizonturile şi să-şi îmbunătăţească abilităţile într-un mod interactiv. Elevii Colegiului Naţional „Nicu Gane” au prezentat în format digital anumite materiale didactice pe tema bullying-ului după descrierea de-taliată a propriului liceu. Profesorii au avut ocazia să cunoască şi alt sistem de învăţământ, luând parte la diverse activităţi didactice oferite de şcoala-gazdă. Această abordare modernă a educaţiei, folosind instrumentele digitale, i-a inspirat, motivându-i să fie mai creativi şi mai adaptabili în mediul academic românesc.

Pe lângă aspectele educaţionale, participanţii au avut ocazia să exploreze bogăţia istorică şi culturală a Izmirului, vizitând locaţii celebre precum Casa Fecioarei Maria şi vestitele atracţii de la Ephesus, Hierapolis şi Pamukkale. Experienţa lor în Izmir a fost una plină de culoare, curiozitate şi emoţii, care le-a deschis orizonturile şi i-a inspirat să fie mai creativi şi mai adaptaţi în mediul academic românesc.

„Izmir a însemnat culoare, experienţă, curiozitate şi emoţii. Am văzut locuri la care nu ne gândeam că vom ajunge vreodată, am învăţat despre culturi, mâncare şi multe altele. Toate acestea au fost descoperite într-un mod deosebit datorită proiectului şi profesorilor implicaţi. Nu în ultimul rând, colegii din echipă ne-au demonstrat că nu îţi ia mai mult de două zile să cunoşti un om, cu care să poţi lega prietenii neaşteptate” au mărturisit elevii fălticeneni.

O experienţă educativă şi culturală fascinantă

Aflăm că profesorii şi elevii au fost plăcut surprinşi de ospitalitatea oamenilor din Izmir, care i-au primit cu braţele deschise şi au împărtăşit cu generozitate tradiţiile şi obiceiurile lor. Această experienţă educativă şi culturală în Izmir a fost una fascinantă, oferindu-le participanţilor o altă perspectivă asupra interculturalităţii şi educaţiei digitale în scopul creşterii performanţei şcolare.

„Am fost plăcut surprinşi de ospitalitatea oamenilor din Izmir, care ne-au primit cu braţele deschise, împărtăşindu-ne cu generozitate tradiţiile şi obiceiurile lor” au precizat profesorii coordonatori.

Comentariul dvs.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI