> „Sunt convins că acest subiect poate stârni controverse, dar în perspectivă este necesar” a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, primarul Ion Lungu > Trenul ar putea circula pe relaţiile Suceava – Vereşti, Suceava – Dărmăneşti, Suceava –Şcheia – Stroieşti, deservind şi localităţile limitrofe
Primăria Municipiului Suceava actualizează Strategia de mobilitate urbană, cu acest prilej urmând a fi detaliat inclusiv proiectul trenului metropolitan Suceava.
Anunţul a fost făcut ieri, într-o conferinţă de presă, de primarul Ion Lungu, care a precizat că deja a purtat discuţii în acest sens, la Bucureşti, cu secretarul de stat Ştefan Adrian Roşeanu, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară.
„Este un proiect care o să işte discuţii, dar eu zic că trebuie să-l avem în vedere, măcar în faza actuală. Sigur, nu este o noutate, deja se fac încercări în anumite zone, în Bucureşti – Ilfov, Cluj, Timişoara şi Iaşi, iar într-o zi va trebui să luăm şi noi în calcul acest tren metropolitan. Cu toate măsurile implementate, de rute alternative, parcări supraterane, sensuri unice şi alte iniţiative, fluidizarea traficului nu se va face în totalitate, deoarece, de la zi la zi, numărul de maşini creşte. De asemenea, ca perspectivă, când vom avea autostrăzile, în Suceava şi Zona Metropolitană traficul va fi şi mai mare” arată şeful executivului sucevean.
Ion Lungu spune că, în aceste condiţii, o soluţie – practicată în Occident – este cea a trenurilor metropolitane. Astfel, municipalitatea suceveană, fiind „nod urban” şi având peste 100.000 locuitori, poate promova, conform legii, un proiect de tren uşor. Drept urmare, proiectul ar putea fi dezvoltat în asociere cu Compania Naţională de Căi Ferate şi Consiliul Judeţean, pe relaţiile Suceava – Vereşti, Suceava – Dărmăneşti, Suceava – Şcheia – Stroieşti, care vor deservi şi localităţile limitrofe.
„Sunt convins că acest subiect poate stârni controverse, dar în perspectivă este necesar. În Europa acest tip de transport reprezintă viitorul, fiind prezent în toate capitalele şi zonele metropolitane. Trebuie ca, şi noi, să combinăm transportul rutier de călători cu transportul feroviar metropolitan” a declarat Ion Lungu.
Centru’ metropolitan cu 100 mii de oameni zici? In Europa, oamenii vin cu trenurile din suburbii la servici in metropola.
La Suceava… la ce sa vina? La Bazar, Iulius mall si roata panoramica?
Or fi bani de la UE dar trebuie folositi unde sa produca ceva. Trenurile astea din viziunea lungostupidiana costa sa fie intretinute si exploatate. Dupa ce vaca UE va fi stearpa, dupa ce comisioanele de achizitie vor fi incasate si investite profitabil in privat, fraierul de rand platitor de taxe este cel care va ramane sa syporte systemul asta de transport al viitorului luminos!
Construiti drumuri – alea lipsesc.