Pentru evaluarea activităţii în vederea acordării gradaţiei de merit

Aproape 460 de candidaţi din învăţământul preuniversitar sucevean şi-au depus dosarele la IŞJ

Aproape 460 de cadre didactice din judeţ şi angajaţi din rândul personalului didactic auxiliar şi-au întocmit şi depus documentaţia pentru evaluarea activităţii în vederea acordării gradaţiei de merit, începând cu data de 1 septembrie a.c.

Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Suceava, prof. Cezar Anuţei, a declarat, joi, că în perioada 21­30 martie a.c., directorii unităţilor de învăţământ au depus la IŞJ Suceava dosarele candidaţilor în vederea evaluării activităţii acestora pentru acordarea gradaţiei de merit.

Cezar Anutei

Cezar Anutei

Anuţei a precizat că la IŞJ Suceava au fost depuse 427 de dosare ale cadrelor didactice sucevene şi 32 de dosare ale personalului didactic auxiliar.

El a mai spus că în judeţ vor fi acordate 325 de gradaţii de merit personalului didactic şi personalului didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar începând cu 1 septembrie 2016, pe o durată de cinci ani, rezultate în urma aplicării formulei de calcul stabilite de metodologia de organizare a concursului de acordare a gradaţiilor de merit.

Reamintim că în Consiliul de Administraţie al IŞJ Suceava a fost aprobat numărul gradaţiilor de merit ce vor fi acordate în anul 2016 personalului didactic şi didactic auxiliar din judeţul Suceava.

Astfel, pentru personalul didactic vor fi acordate 312 gradaţii de merit, din care 40 pentru profesorii din învăţământul preprimar şi 50 pentru cei din învăţământul primar, 22 pentru profesorii care predau disciplina limba şi literatura română, 18 pentru cei care predau matematica, 17 pentru profesori care predau în învăţământul special, 12 pentru profesorii de limba engleză, 11 pentru profesori de educaţie fizică şi sport, zece pentru profesorii de limba franceză, câte opt pentru profesorii de religie, biologie şi geografie, câte şapte pentru profesorii de fizică, chimie, istorie şi informatică, câte şase gradaţii de merit pentru profesorii care predau discipline socio-umane şi educaţie muzicală etc.

Totodată, vor fi acordate trei gradaţii de merit pentru consilieri şcolari şi una pentru profesori logopezi din cadrul CJRAE, iar pentru disciplinele tehnice vor fi acordate 22 de gradaţii de merit, dintre care două pentru maiştrii instructori, patru pentru profesorii de educaţie tehnologică, 16 pentru inginerii care predau discipline tehnice.

Vor fi acordate şi 26 de gradaţii de merit pentru cei care deţin funcţii de conducere, îndrumare şi control.

Pentru personalul didactic auxiliar sunt prevăzute 13 gradaţii de merit, dintre care trei pentru informaticieni/ingineri de sistem, câte două pentru bibliotecari şi administratori de patrimoniu şi câte una pentru laboranţi, pedagogi, tehnicieni, instructor de educaţie extraşcolară, personal medical şi supraveghetor de noapte.

În judeţul Suceava sunt 7828 de norme didactice şi 1010 norme de didactic auxiliar.

Punctajul minim pe care trebuie să-l obţină candidaţii în urma evaluării dosarelor este de 70 de puncte.

Potrivit IŞJ Suceava, numărul maxim de gradaţii care pot fi acordate se calculează astfel: din numărul stabilit pentru aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice existente la nivelul inspectoratului şcolar se scade numărul de gradaţii acordate personalului didactic aflate în plată, avându-se în vedere că gradaţia de merit se acordă pentru o perioadă de cinci ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de muncă, din motive neimputabile angajatului sau de exercitare a unei funcţii publice.

Potrivit graficului desfăşurării concursului de acordare a gradaţiei de merit, în perioada 1­22 aprilie are loc evaluarea dosarelor de către membrii evaluatori ai consiliului consultativ şi se elaborează raportul referitor la activitatea candidatului în specialitate, în perioada 25 aprilie – 13 mai este prevăzută verificarea dosarelor depuse şi acordarea punctajelor de către comisia de evaluare, iar în perioada 16­17 mai CA al IŞJ aprobă lista ce cuprinde punctajele acordate în urma evaluării, apoi lista cu punctajele acordate în urma evaluării va fi afişată în data de 18 mai.

Depunerea contestaţiilor va avea loc în perioada 19­20 mai, soluţionarea acestora fiind prevăzută pentru perioada 23­25 mai.

Validarea rezultatelor finale şi afişarea acestora va avea loc în perioada 26-­27 mai, iar în perioada 30-­31 mai va fi înaintată ministerului lista cu personalul didactic din unităţile de învăţământ validat în vederea acordării gradaţiei de merit.

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI