Fructe şi legume la preţul special de un ambalaj reciclabil doar la Plata cu PET la Suceava

În perioada 10-12 noiembrie, Caravana Plata cu PET ajunge la Suceava şi te aşteaptă să plăteşti cu PET-uri, doze de aluminiu şi ambalaje de sticlă pentru fructe şi legume româneşti.

Anul acesta, caravana colindă ţara pentru ultima dată şi îşi propune să faciliteze trecerea consumatorilor la standardele europene de colectare selectivă prin promovarea unui obicei şi comportament prietenos cu natura. Campania Plata cu PET a fost lansată de Carrefour România în parteneriat cu Coca-Cola HBC România, GreenPoint Management, TOMRA, FEPRA şi ECO Synergy.

„Plata cu PET este iniţiativa care de 5 ani exprimă viziunea Carrefour România asupra economiei circulare, transformând plasticul în monedă de schimb pentru fructele şi legumele româneşti şi promovând reintroducerea acestuia în circuitul economic, prin reciclare. Cu această ultimă ediţie, care reprezintă încă un pas important spre un viitor sustenabil, ne propunem să consolidăm practicile prietenoase cu natura învăţate şi dobândite pe durata campaniei şi să arătăm societăţii că printr-un comportament responsabil, putem crea un mediu mai curat şi mai bun. Cea de-a V-a ediţie Plata cu PET susţine tranziţia către Sistemul de Garanţie Returnare (SGR). Facem acest lucru prin învăţarea unui obicei şi comportament sustenabil, dar şi prin utilizarea pentru al doilea an consecutiv a echipamentelor inteligente. Mulţumim tuturor celor care ne susţin încă din 2019 şi vă invităm alături de noi şi în această etapă finală. De asemenea, ne bucurăm să avem alături de noi parteneri strategici, împreună cu care aducem această ultimă ediţie la nivel naţional, în toate oraşele în care Carrefour este prezent” a declarat Alina Gamauf, membru în Comitetul Executiv al Carrefour România.

„Ne bucurăm să fim din nou parteneri ai acestui program, care în decursul celor 4 ediţii desfăşurate a sprijinit consumatorii în adoptarea unui stil de viaţă responsabil şi care ne-a coalizat pe toţi în a face paşi importanţi către atingerea ţelului de a avea o lume mai curată, „o lume fără deşeuri”. De asemenea, Plata cu PET a creat cadrul necesar pentru a înţelege că deşeurile de ambalaje, prin reciclare, se transformă în noi ambalaje, având o amprentă de carbon mult redusă, precum este ambalajul din 100% PET reciclat, utilizat pentru apa noastră minerală Dorna. Nu în ultimul rând, această ultimă ediţie reprezintă pregătirea pentru modul în care consumatorii se vor implica în Sistemul de Garanţie Returnare, utilizând aparatele automate de colectare pentru deşeurile de ambalaje din PET, aluminiu sau sticlă” a declarat Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director.

Vino în perioada 10-12 noiembrie la hipermarketul Carrefour Suceava de pe str. Calea Unirii 27, Suceava, şi primeşte fructe şi legume proaspete la preţul special de 1 ambalaj PET, doză, sticlă bucata, iar dacă vii cu r-PETURI Dorna, cantitatea se dublează.

Ambalajele sunt stocate de echipamentele inteligente (Reverse Vending Machines), care dispun de tehnologia necesară colectării separate pentru PET-uri, doze de aluminiu şi ambalaje de sticlă, aliniat la standardele europene de colectare selectivă.

„GreenPoint este mândru să susţină şi să fie parte a celei de-a 5-a ediţii a campaniei Plata cu PET. Proiectele de acest tip au o importanţă crucială în educarea şi conştientizarea publicului în domeniul sustenabilităţii. De la început, Green Point a fost implicat în acest proiect şi suntem bucuroşi să sprijinim şi această ediţie. Ca lider de piaţă în segmentul OIREP, credem că este datoria noastră să promovăm practici responsabile cu mediul înconjurător şi să contribuim la crearea unui viitor mai curat şi mai bun pentru toţi” a declarat Dan Ceauşescu, CEO Green Point Management.

„Suntem deosebit de încântaţi de acest parteneriat şi de oportunitatea de a face parte din campania pentru schimbare. Odată ce consumatorul înţelege că deţine de fapt o resursă valoroasă şi nu un simplu deşeu de plastic, va avea nevoie de accesibilitate maximă pentru a valorifica acea resursă. Rolul nostru este de a facilita dezvoltarea unei infrastructuri solide de preluare a ambalajelor cu o interfaţă prietenoasă, ce va crea o experienţă plăcută pentru consumator şi îl va determina să revină. Sistemul garanţie returnare este la câteva luni distanţă, iar astfel de iniţiative ajută în pregătirea temeinică pentru întâmpinarea consumatorilor” a menţionat Dorin Mihai, Director General la TOMRA Collection România.

Plata cu PET a fost introdusă pentru prima dată de Carrefour România în 2019, ca parte a programului de economie circulară „Punem Preţ pe Plastic”. Programul vizează reducerea amprentei de mediu a companiei şi susţinerea clienţilor în tranziţia spre obiceiuri mai bune de consum, pornind de la principiile economiei circulare – use less, use longer, make clean, use again.

Din program mai fac parte şi iniţiativele permanente Colectăm uleiul folosit, unde pentru fiecare 4 litri de ulei folosit Carrefour oferă la schimb clienţilor câte 1 litru de ulei proaspăt, şi Încarcă-ţi bateriile cu o faptă bună, campanie derulată de SNRB în colaborare cu Carrefour unde pentru fiecare 8 baterii uzate reciclate clienţii primesc o baterie nouă, iar pentru 20 de baterii uzate aduse la hipermarketurile Carrefour, aceştia primesc 1 acumulator.

Cea de-a cincea ediţie a campaniei aduce pentru ultima dată în lumina reflectorului fructele şi legumele româneşti. Produsele fermierilor locali rămân alături de Plata cu PET până la finalul caravanei, după care vor fi găsite doar la raft. Aşadar, doar între 10-12 noiembrie locuitorii din Suceava mai pot schimba ambalaje reciclabile pe fructe şi legume româneşti de la fermieri independenţi şi asociaţi în cooperative din zonă, parteneri Carrefour România. (…)

Mai mult, pe lângă fructele şi legumele româneşti, clienţii care aduc ambalaje PET, sticlă şi doze de aluminiu, pe durata campaniei pot participa la marea tombolă pentru câştigarea a 20 de trotinete electrice, cu înscriere pe baza cartonaşului disponibil în zonele dedicate campaniei.

Pentru mai multe detalii, participanţii pot consulta regulamentul campaniei pe site-ul www.carrefour.ro sau la biroul de Relaţii Clienţi din magazin. (Comunicat de presă)

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI