O lucrare de 12 km care a durat 12 ani, pe un traseu prost ales, care a început prost şi a costat de două ori mai mult

Prefectul de Suceava, Mirela Adomnicăi, a anunţat că săptămâna viitoare va fi dată în trafic varianta de ocolire a municipiului Suceava, celelalte lucrări de executat urmând să se realizeze în perioada următoare.

Ea a arătat că mai sunt lucrări de executat conform contractului de estetică şi la parcări, dar că punerea în circulaţie în siguranţă va fi săptămâna viitoare, în condiţiile în care termenul de finalizat este în luna noiembrie.

„Este ceea ce ne dorim de 12 ani, în sensul în care din 2007 aşteptăm această şosea ocolitoare a Sucevei pentru că, într-adevăr, municipiul reşedinţă al judeţului este sufocat de trafic greu, de tot ce traversează Suceava spre Vama Siret, care este un punct care atrage această îngreunare a traficului. De 12 ani de zile aşteptăm o variantă ocolitoare a Sucevei, să putem circula ocolind Suceava” a spus prefectul.

Mirela Adomnicăi a afirmat că îşi propune să organizeze un eveniment la darea în trafic a şoselei ocolitoare, deşi au fost păreri că nu ar trebui un asemenea eveniment, pentru că au trecut prea mulţi ani de la începerea lucrărilor.

Prefectul a arătat că îşi doreşte un eveniment pentru constructorul variantei, firma Autotehnorom, firmă care a finalizat şi DN 18, şi varianta ocolitoare, având un termen de garanţie de 7 ani, ceea ce înseamnă că orice problemă va fi remediată timp de 7 ani pe cheltuiala executantului.

Ea a explicat că doreşte ca pe lângă firma UMB Spedition, controlată de omul de afaceri Dorin Umbrărescu, despre care se ştie că lucrează repede şi bine, şi firma suceveană Autotehnorom să fie aşezată la locul care i se cuvine, pentru că a făcut eforturi suplimentare faţă de ceea ce şi-au asumat.

„A fost şi o ambiţie a acestei firme, probabil şi pentru portofoliu, pentru a putea să aplice şi pentru lucrări mai mari” a spus prefectul, care a arătat că şi la DN 18 primele lucrări executate de această firmă au început în 2017 şi că din mai 2019 se circulă pe asfalt pe acest drum modernizat.

În ceea ce priveşte şoseaua de centură, prefectul Mirela Adomnicăi a spus că lucrările au durat 12 ani din motivul că traseul a fost prost ales, menţionând că această şosea, cu o lungime de 12 km, are 16 poduri şi 48 de podeţe.

„ Au trecut 12 ani, dar nu din vina celor care au putut să ducă la bun sfârşit această investiţie. Efectiv, această variantă mult dorită, aşteptată, a pornit în 2007, cu ordin de începere a lucrărilor în 2008 şi termen de finalizare în 2012. Primul segment de 5 km a fost dat în trafic în 2015, după care din nou s-au oprit lucrările pe varianta ocolitoare a Sucevei” a spus prefectul.

Mirela Adomnicăi a declarat că a început demersurile pentru finalizarea lucrării din 2017 pentru a găsi o firmă responsabilă să îşi asume acest proiect.

„Am căutat pe cineva responsabil să-şi asume finalizarea lucrărilor pe un traseu prost ales, o lucrare începută prost de la bun început, cu o dublare a sumei, pentru că am plecat de la 220 de milioane de lei, costul întregii variante, şi am terminat-o cu 417 milioane de lei. E vorba de doar 12 km” a spus prefectul.

Ea a mai declarat că a dobândit o valoare simbolică această variantă ocolitoare, fiind „un fel de piatră de încercare şi de reuşită” pentru diverse declaraţii provenite din partea tuturor persoanelor care au avut de-a face prin natura funcţiei cu această investiţie.

Mirela Adomnicăi a cerut celor care prin funcţiile deţinute au avut legătură cu această variantă ocolitoare, dacă vor mai face declaraţii pe subiect, „ori o vor face la modul decent, ori mai bine să tacă”. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: