„Amnistia fiscală”, o „gură de oxigen” pentru marii datornici la bugetul Sucevei

>La datorii certe totale de 13 milioane euro, Consiliul Local ar putea aproba scutiri de majorări în valoare de 3,36 de milioane de euro >„Avem nevoie de bani ca de aer, inclusiv pentru cofinanţarea proiectelor europene arată primarul Ion Lungu, adăugând că o sumă importantă ar putea fi recuperată până la sfârşitul anului

Primăria Municipiului Suceava intenţionează să pună în aplicare prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 6 din iulie 2019, prin care inclusiv autorităţile administraţiei publice locale pot acorda asemenea facilităţi fiscale la plata datoriilor, respectiv scutiri de majorări. Un proiect de hotărâre în acest sens va ajunge pe masa deliberativului municipal în şedinţa ordinară a lunii septembrie, urmărită fiind stimularea la plată a agenţilor economici cu obligaţii restante.

Potrivit primarului Ion Lungu, creanţele certe ale bugetului municipiului sunt de 6,06 de milioane de lei, echivalentul a aproximativ 13 milioane de euro, majorările de întârziere reprezentând 16,75 de milioane de lei (3,36 de milioane de euro). La cele amintite se adaugă creanţele incerte, în valoare de circa 5 milioane de euro, pe care bugetul local le are la firmele în insolvenţă sau faliment, la care Primăria este înscrisă la masa credală şi care sunt foarte greu de recuperat.

„Avem foarte mulţi bani de încasat la Primărie. Dacă se vor acorda aceste scutiri de majorări, am putea încasa în jur de 9,3 milioane de euro” susţine şeful executivului din Areni.

Lungu reliefează că acordarea scutirilor la plata majorărilor de întârziere datorate la 31 decembrie 2018 se face în baza unei proceduri care include mai mulţi paşi de urmat, cel mai important fiind cel care ţine de stingerea obligaţiilor „contabilizate” până la data amintită. În plus, vor trebui plătite obligaţiile la zi pentru anul 2019, necesară fiind şi stingerea, prin orice modalitate, a majorărilor pentru neachitarea debitelor datorate până la finele anului trecut. Contribuabilii care vor să obţină anularea majorărilor de întârziere vor trebui să facă o notificare la serviciul specializat al executivului; eliberarea unei adrese de luare la cunoştinţă din partea Primăriei, urmată de decizia de anulare la plată a majorărilor, depunerea cererii de anulare a majorărilor de către contribuabili, emiterea deciziei de anulare, respectiv de respingere, după caz, a cererii de anulare a majorărilor.

„Din debitele către bugetul local, circa 70% sunt datorii, iar 30% majorări de întârziere. Vrem să dăm o gură de oxigen nu numai agenţilor economici, dar şi persoanelor fizice. Avem nevoie de bani ca de aer, inclusiv pentru cofinanţarea proiectelor europene, de aceea sper să aprobăm procedura în Consiliul Local, să o facem funcţională, în aşa fel încât până la sfârşitul anului să putem încasa o mare parte a acestor bani restanţi” a explicat Ion Lungu, menţionând că în cauză sunt 4.618 de roluri ale persoanelor juridice, 29.735 de roluri ale persoanelor fizice, „cele care au datorii, restanţe la plată”.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: