Avertisment din Parlament

„Autostrăzile sărăciei din Moldova stau de ani buni doar pe hârtie şi culmea este că aceste proiecte au cheltuit deja munţi de bani. Cum? Prin efectuarea a nenumărate studii de prefezabilitate şi fezabilitate, cu totul inutile”, a declarat, în Parlament, deputatul PNL de Suceava, Ioan Bălan.

Într-o declaraţie politică, parlamentarul sucevean a arătat că, în urmă cu numai câteva zile, preşedintele României a atras atenţia asupra ritmului extrem de slab al utilizării fondurilor nerambursabile europene şi asupra faptului că se concretizează riscul să pierdem miliarde de euro din incompetenţa Guvernului. „Deşi preşedintele a avut o atitudinea absolut corectă şi constructivă, propaganda PSD-ALDE s-a enervat la culme şi a început să împrăştie cu minciuni în stânga şi în dreapta, dar şi să prezinte populaţiei realizări inexistente în realitate. Cei mai mulţi dintre cetăţeni s-au întrebat, în mod firesc, oare cine are dreptate? Preşedintele sau propaganda agresivă a Guvernului Dragnea?”, a notat Bălan.

El a adăugat că nu a trecut foarte mult timp şi poziţia preşedintelui Iohannis a fost confirmată pe deplin chiar de comisarul european pentru dezvoltare regională, Corina Creţu, lider respectabil al PSD, care nu şi-a permis să ascundă adevărul sub preş. „Eu n-am primit niciun proiect major pe regiunea Moldovei… Din păcate nu au fost transmise la Comisia Europeană proiecte majore de transport” a spus la Bacău, comisarul european, declaraţii făcute chiar în prezenţa Rovanei Plumb, ministrul fondurilor europene, care pusă în faţa adevărului dur, şi-a pierdut atât agresivitatea, cât şi talentul de a minţi.

 „România condusă de PSD – ALDE este pe cale să piardă ultimul tren în ceea ce priveşte dezvoltarea regiunilor sărace ale Uniunii Europene, cele mai slab dezvoltate fiind în România. Moldova este în topul sărăciei şi ar fi putut să fie principalul beneficiar al fondurilor aferente în cadrul de programare 2014-2020, deoarece cea mai mare parte a acestei regiuni este la mare distanţă faţă de PIB-ul mediu european. Să nu uităm că Uniunea Europeană a acceptat cu greu să păstreze o pondere mare a fondurilor europene pentru coeziune socială – aşa numiţii prieteni ai coeziunii – adică pentru sprijinirea rapidă a zonelor sărace prin lucrări de infrastructură, dezvoltarea industriilor şi crearea de noi locuri de muncă, de calitate superioară, bine plătite”, a mai arătat parlamentarul.

Potrivit acestuia, cadrul financiar 2014-2020 este mai mult ca sigur ultimul tren pentru regiunile sărace ale Uniunii, căci, odată cu ieşirea Marii Britanii din UE, bugetul pentru anii 2021-2027 va avea alocări mai scăzute, iar întreaga modalitate de utilizare şi prioritizare a fondurilor europene se va schimba.

 „Cine va reuşi să folosească aceşti bani gratuiţi, foarte bine, cine nu va reuşi, va continua să se zbată în sărăcie şi să fredoneze melodii anti-europene. Este mai mult ca sigur că va dispărea şi facilitatea avută în trecut, de a reporta banii dintr-un cadru financiar pentru următorii 2-3 ani după închiderea acestuia, ceea ce pentru România nu poate însemna decât un dezastru”, a remarcat Ioan Bălan.

El i-a informat pe parlamentari că, în urmă cu circa o săptămână, s-a desfăşurat un marş al cetăţenilor pentru susţinerea construcţiei autostrăzilor A7 şi A8, care să lege Ardealul de Moldova şi Moldova de Bucureşti şi că, parcă în ciuda protestului cetăţenesc, s-a aflat de la reprezentantul Comisiei Europene că Guvernul României este total dezinteresat de aceste două proiecte, care s-ar fi putut face pe bani gratuiţi de la Uniunea Europeană, iar Grindeanu, Tudose sau Dăncilă nu s-au deranjat să ceară Uniunii Europene bani pentru aceste autostrăzi, deşi doamna Creţu spune că încă mai speră şi încă mai aşteaptă proiectele pentru a da banii.

www.romanidecentenar.ro

 „Autostrăzile sărăciei din Moldova stau de ani buni doar pe hârtie şi culmea este că aceste proiecte au cheltuit deja munţi de bani. Cum? Prin efectuarea a nenumărate studii de prefezabilitate şi fezabilitate, cu totul inutile, care au îngrăşat conturile bancare ale unor firme apropiate de cei care au condus Guvernul. Cred că dacă România ar fi construit autostrăzi câte studii de fezabilitate s-au făcut, atunci am fi avut cei mai mulţi kilometri de autostradă din lume. Nu numai că nu s-a construit mai nimic, însă nici măcar drumurile naţionale existente nu arată ca nişte drumuri moderne, demne de secolul în care trăim şi de statutul de ţară membră a Uniunii Europene”, susţine Ioan Bălan.

El a mai avertizat că în şedinţa de Guvern de joi, 24 mai 2018, Viorica Vasilica Dăncilă s-a lăudat în faţa presei că autostrada Moldovei se va face în parteneriat public-privat, ceea ce înseamnă că Guvernul Dragnea, în ciuda invitaţiei Corinei Creţu de a lua bani gratuiţi de la Uniunea Europeană, refuză banii nerambursabili şi vrea să facă această autostradă din bani naţionali şi ai unor agenţi economici, după care utilizarea autostrăzii să se facă numai pe bază de taxă.

Ioan Bălan explică ce presupune parteneriatul public-privat, respectiv că un antreprenor, printr-o înţelegere cu Guvernul, construieşte o autostradă, după care pune taxă de intrare pentru a recupera investiţia şi a face profit.

„Personal, am crezut că nu am înţeles eu bine şi că această afirmaţie este o altă eroare obişnuită a doamnei Viorica Dăncilă, care ar fi încurcat iarăşi hârtiile de pe care citeşte. Din păcate, Guvernul chiar acest lucru vrea să facă. Dă cu piciorul la banii gratuiţi de la UE, care potrivit specialiştilor PSD nu se pot fura, şi vrea să arunce pe fereastră banii românilor în alte proiecte care vor rămâne tot pe hârtie”, a declarat Bălan.

El a transmis parlamentarilor PSD şi ALDE aleşi de cetăţenii din judeţele Moldovei să meargă acasă şi să le spună cetăţenilor că pentru cea mai săracă regiune din România şi din Uniunea Europeană vor să facă autostrăzi cu taxă, când ar fi putut face autostrăzi cu totul gratuite.

 „Spuneţi-le oamenilor adevărul şi recunoaşteţi că aţi dus ţara într-o fundătură pe care nu şi-a imaginat-o nimeni. Spuneţi oamenilor că i-aţi înşelat ani la rând! Recunoaşteţi că sunteţi incompetenţi, pentru că din anul 2012 şi până astăzi, după 5 ani de guvernări PSD, nu aţi început niciun proiect major pentru România”, a conchis Ioan Bălan. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: