O „săgeată albastră” între Dolhasca și Fălticeni

Conform CFR Călători, Desiro – Săgeata Albastră este cel mai confortabil automor care circulă în România
Succesul obținut de societățile care administrează transportul feroviar în mai multe țări europene cu rețeaua de automotoare rapide interurbane, ca și necesitatea alinierii transportului la standarde europene au determinat Administrația Regionalei CFR Iași să achiziționeze, pe lângă ramele electrice care funcționează încă de anul trecut și în județ, pe relația Suceava – Cacica, și rame diesel pentru liniile neelectrificate.
 

Pentru a reduce costurile de exploatare pe relația Fălticeni – Dolhasca și a asigura un transport civilizat, care să facă față alternativei concurente, transportul auto, de câteva zile pe această relație circulă o “săgeată albastră”. De la oficialii CFR Călători, am aflat că Desiro – Săgeata Albastră este cel mai confortabil automor din toată România, în prezent circulând peste 120 de rame de acest tip. Pe trenuri rapide, circulă cu dotări de clasa a 2-a și clasa 1, iar pe relația Fălticeni – Dolhasca este doar de clasa a 2-a. Față de trenul vechi, cu două vagoane, și acelea fabricate în anii ’60 și care în această iarnă au circulat neîncălzite, Săgeata Albastră oferă condiții superioare de transport, inclusiv aer condiționat, iar motorul de 385 CP are un consum de numai 20 de litri de motorină la suta de kilometri parcurși. Deși automotorul Desiro Siemens este capabil să circule cu viteze de peste 100 km/h, din cauza infrastructurii feroviare, dar și a faptului că trebuie respectați timpii de plecare din stații conform “Mersului trenurilor”, distanța Fălticeni – Dolhasca, de 25 km, este parcursă tot în 45 de minute. Calea ferată Fălticeni – Dolhasca este una dintre cele mai vechi din țară. La 25 aprilie 1885, sub conducerea inginerului constructor Enghel, încep lucrările de construire a căii ferate de la Fălticeni la Dolhasca. În 1886 este inaugurată clădirea stației CF Fălticeni, iar pe 28 septembrie 1887 a fost dată în exploatare linia de cale ferată Fălticeni –Dolhasca. Transportul feroviar pe această relație a cunoscut o dezvoltare după 1950, odată cu apariția combinatului de prelucrare a lemnului, ajungându-se ca, în 1989, trenurile cu navetiști să-și găsească cu mare greutate orele de plecare din stații, din cauza numeroaselor trenuri de marfă care asigurau transportul materiei prime, materialelor de construcții pentru blocurile care se ridicau la Fălticeni sau a produselor fabricate la Fălticeni. Astăzi, pe relația Fălticeni – Dolhasca circulă trenuri de călători, și, foarte rar, uneori și o dată pe trimestru, mai ajunge și câte un vagon de la CFR marfă.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: