Schimbări radicale în traficul auto din municipiul Suceava

> Esenţială este înfiinţarea sensului unic „cu trafic bidirecţional” pentru transportul public de călători, pe inelul Bulevardul 1 Decembrie – Bulevardul 1 Mai – strada Ştefan cel Mare – strada Ana Ipătescu – strada Petru Rareş – strada Vasile Alecsandri – strada Mihai Eminescu – strada Mărăşeşti-Bulevardul George Enescu – Calea Obcinelor

Proiectul Sistem integrat de management şi modelare urbană destinat fluidizării traficului şi îmbunătăţirii calităţii vieţii   a fost admis la finanţare pe 17 mai 2024, în urma evaluării de către Autoritatea de management pentru Programul Regional Nord-Est 2021-2027. Valoarea totală a proiectului este de 120,792 de milioane de lei cu termen de implementare de 31 de luni, începând de la momentul semnării contractului de finanţare. Municipiului Suceava îi revine o participare financiară de 78,921 de milioane de lei, cheltuielile legate de proiect fiind supuse aprobării plenului Consiliul Local, în şedinţa ordinară din această săptămână. Potrivit propunerii legislative a primarului Ion Lungu şi viceprimarului Lucian Harşovschi, obiectivul general al proiectului Sistem integrat de management şi modelare urbană constă în „implementarea unor schimbări radicale în ceea ce priveşte modul de abordare a mobilităţii urbane”.

Documentaţia tehnico-economică prevede, în principal, înfiinţarea sensului unic cu trafic bidirecţional pentru transportul public de călători, pe inelul Bulevardul 1 Decembrie – Bulevardul 1 Mai – strada Ştefan cel Mare – strada Ana Ipătescu – strada Petru Rareş – strada Vasile Alecsandri – strada Mihai Eminescu – strada Mărăşeşti – Bulevardul George Enescu – Calea Obcinelor. În ceea ce priveşte îmbunătăţirea infrastructurii, carosabilul va fi frezat şi refăcut cu covor asfaltic de 4 centimetri. Intersecţiile axului principal cu străzile amintite vor fi modernizate, amenajate urmând a fi benzi de stocaj şi de inserţie în trafic. Relevantă este realizarea benzilor unice dedicate mijloacelor de transport în comun de călători, respectiv utilizarea „mai intensă” a acestora din urmă „în detrimentul autoturismelor proprietate personală”, prin „promovarea de programe educative de informare şi motivare a populaţiei”. „Transportul în comun, alternativă la folosirea autovehiculelor personale, este un factor care contribuie la fluidizarea traficului. Acesta va fi prevăzut cu circulaţie în ambele sensuri, având bandă dedicată, în sens invers circulaţiei autovehiculelor” se arată în referatul de aprobare a proiectului de hotărâre de pe ordinea de zi a şedinţei legislativului sucevean. Sistemul de management al traficului, „prioritizând” mijloacele de transport în comun, include sistemul de supraveghere video cu detectare automată a numerelor de pe plăcuţele de înmatriculare ale autovehiculelor, de identificare a incidentelor din trafic, a vitezei şi trecerii pe culoarea roşie a semaforului. Astfel, cu ajutorul senzorilor de pe traseu situaţia reală a traficului va fi transmisă, în timp util, Centrului de comandă şi control care va fi amenajat în parcarea subterană din Piaţa 22 decembrie. Pentru optimizarea traficului în undă verde, trecerile de pietoni vor fi semaforizate inteligent, în vederea asigurării mobilităţii alternative prevăzut fiind şi un sistem bike-sharing.

Un comentariu

  1. Cum se ajunge de pe strada MIHAI EMINESCU în bulevardul GEORGE ENESCU, trecând pe str. mărășești, bravo administrație nu cunoașteți traseul străzilor din municipiu, solicitați votul, desigur, pentru a continua afacerile voastre de clan/familiare ..

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI