> El speră ca anul viitor să se obţină finanţarea pentru începerea construcţiei
Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a fost, ieri, în inspecţie pe traseul Autostrăzii A 7 în cartierul Burdujeni din Suceava, la capătul de tronson al autostrăzii Paşcani – Suceava.
„Am ajuns cu forajele în apropiere de Suceava, în cartierul Burdujeni şi mai sunt de forat mai puţin de 1.000 de metri, la nodurile de legătură între Autostrada A 7 cu descărcarea spre municipiul Suceava şi spre Aeroport” a spus Flutur, care a arătat că CJ Suceava este foarte implicat în sprijinirea firmelor de proiectare pentru ca studiul de fezabilitate să fie finalizat cât mai repede.
Flutur a amintit că tronsonul Paşcani – Suceava – Siret al autostrăzii A 7 era rămas în urmă şi că prin PNRR se finanţează autostrada doar până la Paşcani.
„Am fost nevoiţi cu doi ani în urmă să găsim finanţare şi pentru Paşcani – Suceava – Siret. S-a găsit finanţarea, s-a început proiectarea. Nu a fost uşor. Cea mai grea problemă pe Paşcani – Suceava a fost acţiunea de forare, fiind 12.300 de metri liniari de foraje pentru a se stabili natura terenului. A fost o perioadă în care nu erau firme care să facă aceste foraje. În câteva zile se va finaliza Paşcani – Suceava şi se lucrează spre Siret cu trei utilaje” a spus Flutur.
El a adăugat că a purtat, miercuri, discuţii cu şeful CNAIR, Cristian Pistol, care i-a spus că mai sunt de citit analizele de laborator, fiind intepretate până acum doar 60%.
Preşedintele Flutur a precizat că termenul de finalizare era în ianuarie 2023, dar că probabil nu se vor încadra şi speră să se termine lucrările la studiul de fezabilitate la începutul lunii martie 2023.
Totodată, în ceea ce priveşte studiul arheologic, se aşteaptă ca la sfârşitul anului să fie dată întreaga descărcare arheologică pe tronson.
Mai mult, se lucrează la încadrarea în planul de parcelare şi s-au identificat proprietarii în vederea despăgubirii lor.
El a mai arătat că este aproape gata identificarea gropilor de împrumut pentru că pentru tronsonul Paşcani – Suceava e nevoie de circa 13 milioane de mc de umplutură.
În ceea ce priveşte Acordul de mediu, este depusă documentaţia la CNAIR şi AMP Iaşi, Suceava şi Botoşani.
„Ne dorim să se termine procedura ca să mergem la finanţare în vederea execuţiei” a spus Flutur, care a arătat că CJ Suceava se implică zi de zi ca să ajute firmele să lucreze cât mai repede.
El a estimat că anul 2023 este anul când se depune la finanţare această autostradă prin Programul Operaţional de Transport.
„Pentru suceveni este nevoie de această autostradă ca de aer. De aceea m-am încăpăţânat să mă implic. Consiliul Judeţean Suceava face un drum pentru legătura cu Aeroportul, CJ Suceava este liderul de proiect în continuarea autostrăzii Suceava – Botoşani, CJ Suceava este lider de proiect şi s-a implicat în Autostrada Nordului – centura ocolitoare Gura Humorului. Anul viitor sper să intrăm pe finanţări pentru că zona Sucevei are şi ea dreptul să aibă autostrăzi” a declarat Gheorghe Flutur. (N.B.)
S-a dus să vadă sau s-a dus in inspecție,cum scrie mai jos de titlu? Care sunt competențele sale in materie,ce caută in inspecție la un obiectiv guvernamental? Slabi sunt ăia dacă nu îl fugăresc cu câinii,când vine să-și facă poze ,cu hărți,pentru proști și fraieri!
Nu mai bine te duci dumneata in inspecție la cabanele și hogeacurile dumitale de dezmăț,din codru,pe la muierile tale (altele decât aia cu care te afișezi în lume…),nu mai bine îți lustruiești goarna ca să nu mai scoată sunete inutile și stridente?