Protecția Consumatorilor Suceava, mai blândă la amenzi

> Anul trecut, CJPC Suceava a efectuat 3269 de controale și a aplicat amenzi de aproape 1,85 de milioane lei, cu circa 1 milion mai puțin ca în 2011 > „Magazine mai puține, marfă mai puțină”, a motivat Vasile Latiș, șeful CJPC Suceava > Termopanele au rămas lidere în topul reclamațiilor sucevenilor
 

Comisarii suceveni de Protecția Consumatorilor au aplicat în 2012 amenzi totale de aproape 1,85 milioane lei, rezultate în urma controalelor efectuate, cu peste 1 milion lei mai puțin ca în anul precedent. Aceasta în condițiile în care numărul acțiunilor de control ale reprezentanților Comisariatului Județean de Protecția Consumatorilor a fost aproximativ același (3269 în 2012 și 3438 în 2011). Motivul încasărilor mai mici… „Magazine mai puține, marfă mai puțină în rețeaua comercială a județului” a declarat Vasile Latiș, șeful CJPC Suceava. Din totalul controalelor pe anul trecut, doar 2520 s-au finalizat cu procese-verbale de constatare a unei contravenții, amenzile fiind aplicate însă doar în 1008 de cazuri. „Au fost retrase definitiv de la comercializare, în 2012, produse incompatibile cu legislația de protecție a consumatorilor în valoare totală de peste 1,55 milioane de lei. CJPC a obținut totodată despăgubiri acordate consumatorilor de 150.000 lei” a completat Vasile Latiș. CJPC a primit, pe durata întregului an trecut, 1338 de reclamații din partea consumatorilor, nemulțumirile lor fiind în număr aproape identic cu cel din 2011. Doar că, în 2012, mai mult de jumătate dintre plângerile sucevenilor n-au avut temei; doar 47% dintre ele s­au dovedit, ulterior, întemeiate. Numai cu un an în urmă, CJPC Suceava constata că, din cele 1300 de reclamații depuse la sediul instituției, cetățenii se dovedeau îndreptățiți să reclame diferite produse și servicii în proporție de peste 65%. Pentru încă un an la rând, firme specializate în montarea termopanelor au fost lidere în topul reclamațiilor depuse la Protecția Consumatorilor Suceava. Acestea și-au supărat clienții pentru că nu au respectat prevederile din contracte referitoare la termenul executării lucrării, la calitatea lucrărilor, a tâmplăriei montate, ce s-a dovedit cu defecte sau chiar de calitate inferioară celei stabilite în contract. „Fără a se distinge un operator economic anume, ca în alți ani, și anul trecut, cele mai frecvente reclamații au fost la adresa serviciilor de montaj tâmplărie PVC” a afirmat șeful CJPC, completând însă că au fost reclamate în număr considerabil și serviciile de telefonie mobilă, cele de televiziune prin cablu și internet, dar și bunuri de folosință îndelungată.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: