Ovidiu Donțu insinuează:

Nereguli în derularea contractului sucevean de salubritate stradală

> Consilierul PSD afirmă că a găsit deficiențe în execuția contractului cu Rosal Grup, care expiră pe 1 decembrie > „Caietele de sarcini au fost verificate de DNA, precum și de Curtea de Conturi, care a făcut auditul la salubritate și, de aceea, îmi permit să spun că sunt în ordine”, a declarat primarul Ion Lungu
 

Aprobarea caietului de sarcini, a studiului de oportunitate și a contractului de delegare a Serviciului public de salubritate din municipiul Suceava a fost amânată pentru o ședință extraordinară a Consiliului Local. În cadrul întrunirii ordinare de ieri, președintele de ședință, alesul PSD Ovidiu Donțu, a cerut o nouă dezbatere în plen, aceasta urmând a se ține într-un interval de maxim două săptămâni. Consilierul social-democrat a precizat că și în „execuția contractului care se încheie (cu Rosal Grup – n.n.) a găsit niște deficiențe”, lăsând să se înțeleagă că „acesta a fost făcut «beton»” – așa cum s-a exprimat, în cadrul ședinței, primarul Ion Lungu –, „însă pentru cineva anume”. Pentru a fi edificator, Ovidiu Donțu a exemplificat cu „măturatul unei parcări de 4 ori pe zi, lucru care nu poate fi posibil”. „Dacă domnul primar acceptă, într-o săptămână-două, să facem o «extraordinară», să avem un caiet de sarcini profesionist, pentru că salubritatea orașului este un lucru extrem de important și care afectează pe fiecare cetățean în parte”, a declarat Donțu. În principiu, edilul-șef Ion Lungu s-a arătat de acord cu revederea și completarea prevederilor caietului de sarcini, atrăgând atenția că amânarea discutării și aprobării acestuia va provoca o „criză de timp”. Noul contract pentru serviciul de salubritate trebuie să intre în vigoare la 1 decembrie, iar toată procedura de licitație durează, de regulă, circa 150 de zile. Aceasta, în situația fericită în care nu se înregistrează contestații, Lungu avertizând că există riscul ca, începând din luna decembrie, municipiul Suceava să rămână fără operator de salubritate stradală. „Este un caiet de sarcini profesionist și nici măcar nu se pune problema ca acesta să fie unul cu dedicație. Asemenea caiete de sarcini au fost verificate de DNA, precum și de Curtea de Conturi, care a făcut auditul la salubritate și, de aceea, îmi permit să spun că sunt în ordine. Există, însă, un pericol: dacă la data de 1 decembrie nu vom avea un nou contract de salubritate, riscăm să nu avem cu ce deszăpezi orașul și cine să ne presteze serviciile necesare. Nu sunt avocatul Rosal, nici al altcuiva, dar, se știe, puteam să prelungesc vechiul contract cu încă 4 ani, fiind mandatat în acest sens de Consiliul Local. Însă nu am făcut-o”, a reliefat primarul Ion Lungu. Consilierul PNL Corneliu Vornicu a declarat că, împreună cu viceprimarul liberal Ovidiu Doroftei și colegul de la PSD Eugen Girigan, vor face, în 3-4 zile, modificări în caietul de sarcini al licitației de concesionare, acestea vizând, în primul rând, facilitarea cu „șanse egale” a firmelor locale sau județene.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: