Pentru medicii care vor lucra în centrele de permanență

Ministerul a mărit cu aproape 3 lei tariful pe ora de gardă

> În plus, medicii nu vor mai plăti utilitățile, achitarea lor revenind primăriilor Medicii de familie care vor lucra în centrele de permanență vor fi plătiți mai bine decât stabilise inițial Ministerul Sănătății, care are în vedere majorarea tarifelor pentru gărzile efectuate în aceste centre.
 

Potrivit proiectului de ordin pentru aprobarea Normelor metodologice cu privire la asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență, un medic de familie va primi un tarif de 12,8 lei/h, indiferent de gradul profesional, față de 10 lei, așa cum era prevăzut anterior, tarif din care medicul era obligat să plătească și utilitățile centrului. Prin prezentul proiect, utilitățile necesare funcționării centrelor de permanență și plata acestora trebuie asigurate de primărie, dacă spațiul în care funcționează centrul aparține acesteia. În cazul asistenților medicali, tariful lor se va calcula în funcție de salariul negociat, indiferent dacă ei se află în contract cu casele de asigurări sau sunt angajați numai în serviciul de gardă, dar nu mai mic de 8 lei/h. Ca o noutate, în cazul centrelor de permanență care sunt organizate în cabinetele medicilor de familie, aceștia primesc, în plus, încă 6,4 lei/h. Proiectul aduce și îndatoriri noi primăriilor O altă noutate este că ministerul a publicat în premieră lista cu serviciile cuprinzând urgențele medico-chirurgicale (cod verde) pentru care se pot acorda consultații de urgență de către medicii de familie, în cadrul centrelor de permanență sau la domiciliul pacienților. Conform proiectului de ordin, autoritățile locale vor fi obligate să se implice în finanțarea centrelor de permanență, în afară de plata utilităților ele având obligația de a asigura personalul auxiliar, respectiv îngrijitoare, paznic, registrator medical, după caz, dacă pun la dispoziție spațiul, și paza pentru cabinetele care participă la un centru de permanență, indiferent de forma de organizare a acestuia. În cazul în care spațiul e asigurat de primărie, administrația locală trebuie să asigure dotarea minimală necesară funcționării centrelor de permanență. Toate aceste noutăți au fost supuse dezbaterii, urmând să intre în vigoare de la 1 iunie, dată la care va fi valabil și contractul-cadru pe 2011-2012. În județul Suceava s-au propus pentru înființare, de către Direcția de Sănătate Publică, în acord cu primăriile, 7 centre de permanență, la Suceava (Burdujeni), Solca, Vicovu de Sus, Zvoriștea, Broșteni, Dolhasca, Breaza. În principiu, medicii de familie din zonele menționate sunt de acord să asigure gărzile în aceste centre, cu condiția să fie mai bine plătiți decât au fost înainte de 2004, când au mai existat astfel de structuri. Anul acesta, Ministerul Sănătății a alocat 21 milioane de lei pentru funcționarea centrelor de permanență. În prezent, în România funcționează 88 centre de permanență. În urma noilor prevederi, Ministerul Sănătății urmărește înființarea a încă 60 de astfel de unități.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: