Primim

Cronica unei lucrări neterminate

Au trecut circa 15 luni de când lucrările din programul ISPA au debutat în cartierul Burdujeni-sat. Dacă ne-am fi luat după promisiunile pe care ni le făceau domnii constructori anul trecut, pe când treceau din casă în casă pentru a convinge poporul să depună cereri de racordare la rețeaua de apă și de canalizare, de mult trebuia să stăm liniștiți, cu toate problemele rezolvate.

 

Dacă ar fi să ne amintim ce ne promitea domnul primar prin primăvară, mai trebuia să răbdăm puțin rău după care urma să vină, nu prea târziu, și binele. Dacă ar fi, iar, să credem ceea ce declara domnul primar săptămâna trecută, că se vor aranja arterele principale de trafic, în special cele de intrare-ieșire din oraș, acum nu ar mai fi trebuit să car tone de noroi clisos pe cauciucuri la mine în curte. Nu ar mai trebui ca țâncii ce merg la școală să fie cărați de părinți în cârcă ori să umble cu cizme de cauciuc. Zicea primul gospodar al urbei că dăduse dispoziții ca pe strada 22 Decembrie să se aplice piatră, care să nu mai fie cărată de apa de ploaie. Am niște imagini despre cum arăta drumul în ziua de vineri, la vreo trei zile după ce ar fi trebuit pusă în practică această dispoziție. De atunci, lucrurile sunt și mai rele, întrucât numărul șanțurilor pentru racord s-au înmulțit, iar peste ele, normal, nu s-a aplicat promisul pietriș. Ba pentru a fi foarte exacți, vă informăm că joi seara, pe porțiunea spre “Tabita”, niște muncitori au pus nițel pământ galben peste șanțurile transversale, peste care au trecut cu roțile utilajelor ca să îl “compacteze”. Șanțul săpat de cei de la Iași, de sus, de la intersecția străzilor 22 Decembrie cu Vasile Pârvan, până mai jos de biserică, nu a fost pietruit niciodată, iar acum, după ce au făcut niscai probe și au săpat din nou în câteva locații, întrucât aveau pierderi de presiune, s-a adâncit și mai mult, devenind un adevărat pericol pentru trafic. Și pentru hainele noastre, care, din cauza dezinteresului cu care e tratată această problemă, înțeleg că nu valorează prea mult în ochii domnilor care au planificat succesiunea acestor lucrări, într-o splendidă harababură. La trecerea roților mașinilor prin aceste cratere, noroiul ni se transferă pe haine, pe garduri, în curți.
Îndrăznesc să întreb: știe, oare, cineva cu adevărat ce se face în această zonă și de ce? A venit cineva să verifice în ultima vreme cum s-au betonat câteva porțiuni pentru ca apoi să fie găurite din nou? Poate spune cineva de ce atât timp cât branșamentele din curți sunt făcute, zeci de case stau cu gropi în curți pentru că nu s-au adus căminele în care se vor face racordurile propriu-zise și se vor monta apometrele? E drept că firma care trebuia să le facă nu prea s-a apucat de treabă?

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: