În accesarea banilor Europei

Lipsă de fonduri pentru cofinanțare și birocrație excesivă

Administrațiile locale se plâng și de timpul îndelungat necesar obținerii avizelor și autorizații, de lipsa de specialiști în managementul proiectelor și de accesul dificil la informațiile despre fondurile europene > Primăriile sucevene au întocmit 185 de proiecte care pot fi promovate în cursul anilor 2007 și 2008, cu o valoare totală de circa 270 de milioane de euro
Circa 60 la sută dintre primăriile din județul Suceava apreciază drept pozitiv impactul proiectelor pe care administrația județeană suceveană le implementează în momentul de față, un procent aproximativ similar considerând că executivul județean are o implicare masivă în promovarea și materializarea unor progra-me de dezvoltare a localităților. Cel puțin așa a rezultat dintr-un sondaj de opinie efec-tuat luna trecută în cadrul procedurilor prevăzute de Certi-ficatul ISO 9000:2001 privind managementul calității în administrație, pe care Consiliul Județean Suceava l-a obținut anul acesta.
 

Potrivit purtătorului de cuvânt al Consiliului Județean, dl Cătălin Nechifor, administrațiile locale sunt de părere că strategia de dezvoltare a județului ar trebui să se axeze, în principal, pe trei domenii, respectiv, pe infrastruc-tură, educație și turism. În urma analizării formularelor, s-a tras concluzia că primări-ile au întocmit 185 de proiecte care pot fi promovate în cursul anilor 2007 și 2008, cu o va-loare totală de circa 270 de milioane de euro. „Am dorit să fim siguri că primările și consiliile locale au capacitatea să scrie proiecte și să aibă în vedere dezvoltarea localită-ților”, a menționat dl Nechi-for, adăugând că județul este pregătit, în mare măsură, pen-tru absorbția fondurilor comu-nitare post aderare. Pe de altă parte, au fost identificate și aspecte negative în funcționarea administrației publice, printre care resursele financiare insuficiente pentru cofinanțare, birocrația excesi-vă în accesarea fondurilor eu-ropene, durata mare de timp pentru obținerea de avize și autorizații, lipsa de specialiști în managementul proiectelor și accesul dificil la informa-țiile despre fondurile europe-ne. „În perioada următoare vom propune câteva acțiuni care să ajute primăriile din județ să depășească aceste probleme, în special în ceea ce privește informația euro-peană, pe care o vom furniza mai frecvent și mai pregnant către consiliile locale. Mai puțin putem să ne implicăm în ceea ce privește resursele bugetare, dat fiind faptul că bugetul consolidat al statului este așa cum este”, a precizat Cătălin Nechifor. Formularele au fost completate de 75 dintre cele 113 primării de comune, orașe și municipii.

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI