Primăria Suceava a început implementarea proiectului de digitalizare

> Acesta va duce la simplificarea procedurilor administraţiei locale şi la reducerea birocraţiei > Viceprimarul Harşovschi: Sucevenii vor putea solicita online actele de care au nevoie

Primăria Suceava a început implementarea proiectului „Administraţie Publică Locală Informatizată Calitativă şi Accesibilă Tuturor” (APLICAT), finanţat printr-un proiect cu finanţare europeană.

Viceprimarul Lucian Harşovschi a declarat, joi, că plimbatul documentelor pe hârtie este anevoios şi ocupă destul de mult timp. „Ca soluţie pentru această problemă implementăm proiectul APLICAT, prin care serviciile publice oferite de către Primăria Suceava vor fi modernizate/ digitalizate.”

El a spus că la Primăria Suceava se instalează un portal web pentru servicii electronice şi un sistem digital de administrare al documentelor, cu ajutorul cărora sucevenii vor putea solicita online actele de care au nevoie (aviz/ acord/ autorizaţie/ adeverinţe etc.).

În principiu vor fi digitalizate următoarele fluxuri interne: > înştiinţarea începerii lucrărilor de construire/ desfiinţare; > înştiinţarea terminării lucrărilor de construire/ desfiinţare; > obţinere certificat de nomenclatură stradală şi adresă; > eliberare certificat de atestare fiscală; > autorizaţie transport greu; > eliberare abonament de parcare.

La licitaţia pentru realizarea acestui proiect, în valoare de 2,7 milioane de lei, a depus ofertă o singură firmă, Sobis Solution SRL din Sibiu.

Primul obiectiv specific prevede implementarea unor măsuri de simplificare a procedurilor administrative pentru cetăţeni, în corespondenţă cu Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetăţenilor, atât din perspectiva back-office, adică adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor, cât şi front-office.

Al doilea obiectiv specific presupune dezvoltarea cunoştinţelor şi abilităţilor personalului din cadrul Primăriei Municipiului Suceava, în vederea sprijinirii măsurilor vizate de proiect fiind avută în vedere formarea/ instruirea, evaluarea/ testarea şi certificarea competenţelor/ cunoştinţelor dobândite pentru 70 de persoane din cadrul grupului-ţintă, în ceea ce priveşte simplificarea procedurilor.

Obiectivul general al serviciilor de instruire îl constituie familiarizarea persoanelor din grupul ţintă cu implicaţiile simplificării procedurilor administrative.

Proiectul prevede implementarea portalului de servicii către cetăţeni şi digitalizare pentru diferite fluxuri de procese ce vor fi realizate în special online, retrodigitalizarea arhivei istorice relevante proiectului prin scanare şi indexare, dar şi dotarea cu echipamente de scanare, comunicaţii, servere, notebook, multifuncţională, echipamente coduri bare, calculatoare desktop pentru funcţionarii participanţi la fluxurile digitale.

Proiectul mai prevede actualizarea sistemului de management documente cu funcţii şi module noi prin gestiune arhivă fizică şi electronică, centru de scanare, comunicare electronică pentru management.

Durata proiectului este de 24 de luni. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariul dvs.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: