Ion Lungu şi Gheorghe Flutur au dat startul lucrărilor la al treilea pod peste râul Suceava al reşedinţei de judeţ

> „Constructorul s-a angajat că îl termină mai repede, podul având finanţarea asigurată în totalitate, printr-un credit luat de Primărie, ceea ce reprezintă un motiv pentru a se lucra foarte mult, repede şi de calitate a declarat primarul Ion Lungu > „Sper ca, până în septembrie, să fie realizată şi centura de ocolire a Sucevei, aceste lucruri înscriindu-se în harta de investiţii curajoase şi care rămân” a arătat Gheorghe Flutur, preşedintele CJ

Ion Lungu, primarul municipiului Suceava, şi Gheorghe Flutur, preşedintele Consiliului Judeţean, au dat, ieri, startul lucrărilor la noul pod peste râul Suceava, obiectiv care este amenajat în zona fostului „Călău”, respectiv a subtraversării cursului de apă cu conductele de transport a apelor menajere ale urbei reşedinţă de judeţ spre staţia de tratare-epurare. Ruta alternativă Suceava – Botoşani, inclusiv podul peste râul Suceava, au fost proiectate de Comir Botoşani, constructorul fiind tot o firmă botoşăneană, respectiv Cornell’s Floor, fiică a unei companii americane. Valoarea investiţiei se ridică la 4,23 de milioane de lei, fără TVA, termenul de execuţie fiind de 16 luni, finalizarea construcţiei fiind prevăzută pentru 15 august 2020.

Potrivit primarului Ion Lungu, ruta ocolitoare are circa 4 km, plecând de pe strada Apeductului, de la intersecţia cu Calea Unirii şi strada Traian Vuia, trecând pe lângă bazinele de decantare ale ACET, peste pârâul Cetăţii, continuă cu podul nou peste râul Suceava, strada Energeticianului, strada betonată de lângă Termica, traversând calea ferată, ajungând pe strada Traian Popovici şi ieşind în DN 29, în dreptul fostei Avicola. Pe lângă acest traseu, un altul include strada Mirăuţi, cu intrare din centrul Sucevei, de la intersecţia cu Calea Unirii şi strada Petru Rareş, în partea opusă, o variantă fiind pasajul de sub calea ferată şi ieşirea la Şcoala Generală Plopeni, în timp ce o alta presupune rularea pe lângă calea ferată până la staţia CFR Văratec, cu ieşire la Salcea, pe DN 29.

Podul de peste râul Suceava este proiectat să aibă o lăţime de 11 metri, cu câte o bandă de 4 metri pe fiecare sens şi cu două trotuare de câte 1,5 metri lăţime, de o parte şi de cealaltă. Ion Lungu a ţinut să precizeze că finanţarea este asigurată din creditul contractat de Primărie, relaţiile contractuale durând 24 de luni, începând cu 19 decembrie 2018, când a fost parafat contractul. „Constructorul s-a angajat că îl termină mai repede, podul având finanţarea asigurată în totalitate, printr-un credit luat de Primărie, ceea ce reprezintă un motiv pentru a se lucra foarte mult, repede şi de calitate. Dacă ne permite vremea, noi dorim să putem contura podul în anul 2019” a precizat Ion Lungu, amintind că, în apropiere, cu fonduri europene, ar urma să fie amenajată şi viitoarea zonă de agrement.

Gheorghe Flutur l-a felicitat pe primarul Ion Lungu pentru iniţiativă, declarând că este alături de acest proiect, cât şi de cel de realizare a unei facilităţi de agrement pe malul râului Suceava.

„Sunt alături de primarul Ion Lungu în acţiunea lui de deblocare a traficului şi sper ca, până în septembrie, să fie realizată şi centura de ocolire a Sucevei, ca să nu mai fim atât de aglomeraţi. Aceste lucruri se înscriu în harta de investiţii curajoase şi care rămân” a arătat preşedintele Consiliului Judeţean Suceava.

În municipiul Suceava, râul cu acelaşi nume mai este traversat de podul de la Iţcani, cât şi de cel din zona Complexului comercial „Bazar”.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: