Alexandru Băişanu s-a ţinut de cuvânt şi a reuşit înfiinţarea unei comisii parlamentare de anchetă a activităţii Tarom:

Cauzele dezastrului Tarom ţin de managementul defectuos şi de anumite interese

Vicepreşedintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, deputatul ALDE de Suceava Alexandru Băişanu, a reuşit, marţi, înfiinţarea unei comisii parlamentare de anchetă privind activitatea Tarom.

La începutul lunii februarie, Alexandru Băişanu anunţase că va cere înfiinţarea unei comisii de anchetă, iar între aspectele verificate va fi şi politica tarifară, mai ales că preţul biletelor pe ruta Bucureşti – Suceava este de două-trei ori mai mare decât la curse similare.

Comisia pentru Transporturi a Camerei Deputaţilor a aprobat, marţi, demararea unei anchete privind activitatea Tarom, deputaţii urmând să verifice, printre altele, cadrul legislativ în care îşi desfăşoară activitatea compania şi modalitatea de înstrăinare a două aeronave în anul 2018.

Iniţiatorul acestei verificări, Alexandru Băişanu, a spus că a avut această iniţiativă după ce a constatat mai multe nereguli în activitatea Tarom.

„Am observat că an de an Tarom se află în prăpastie, an de an câştigurile se micşorează, cheltuielile cresc. Am observat că o serie de avioane, cel puţin două, au fost vândute la nişte preţuri care ridică semne de întrebare şi trebuie elucidate. Am observat că am pierdut linii pe care le aveam şi acum nu le mai avem. Am observat că avem foarte mulţi angajaţi la un număr foarte mic de aeronave şi asta îngreunează activitatea şi desfăşurarea activităţii Tarom făcând o comparaţie cu alte companii aeriene, private, la care numărul între angajaţi şi aeronave este unul flexibil” a spus Băişanu.

El a menţionat că sunt o mulţime de aspecte care trebuiesc controlate.

„Din 2007 şi până astăzi în 2019 Tarom nu a mai avut profit. Asta înseamnă că stă pe banii contribuabilului, că banii ajung din altă parte la Tarom. Cred că lucrul acesta trebuie să ia sfârşit. Trebuie să aducem Tarom pe profit, să-l dăm pe mâna unor oameni care ştiu cu adevărat să gestioneze o astfel de activitate, iar Tarom să devină o companie competitivă la nivel mondial” a mai declarat Băişanu.

El a spus că ar trebui audiaţi toţi miniştrii Transporturilor de până acum, iar apoi, evident, toţi cei care au condus Tarom, direcţiile de strategii, de dezvoltare şi s.a.

Întrebat dacă schimbările repetate de management au avut un rol, el a spus că evident că orice fluctuaţie la conducere afectează activitatea, dar nu crede că asta e cauza esenţială.

„Sunt multe altele, mult mai profunde, ce ţin de un management defectuos şi ale unor interese şi trebuie să vedem ale cui interese au dus la această situaţie dezastruoasă a companiei Tarom” a conchis Băişanu. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariul dvs.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: