Poliţiştii locali „vânează” rablele lăsate de izbelişte prin Suceava

> „Îi îndemn pe suceveni să le ducă singuri la REMAT, altfel le ridicăm noi şi vor trebui să plătească şi amendă” a pus în vedere viceprimarul Lucian Harşovschi > Întrucât amenda, ridicarea, transportul şi depozitarea ajung şi la 2.000 lei, niciunul dintre proprietari nu se prezintă pentru a-şi revendica rabla dusă în depozitul Primăriei > Cu prilejul acţiunii din toamna precedentă, 80% din cei 30 de proprietari s-au conformat somaţiei, ridicându-şi de unii singuri maşinile de pe domeniul public

Direcţia Poliţei Locale din subordinea Primăriei Municipiului Suceava desfăşoară o nouă campanie de ridicare a rablelor lăsate la întâmplare pe domeniul public. Zilele acestea, în vizorul poliţiştilor locali sunt opt autovehicule abandonate, în principal în zona străzilor Scurtă, Aleea Jupiter, Aleea Venus etc., Didi Viziteu, şeful Serviciului „Circulaţie”, arătând că în toamna lui 2016 s-a pus accent pe cele din cartierele Obcini şi George Enescu, „iar de acum se coboară spre Centru şi Burdujeni”. Procedura nu este una tocmai facilă; pentru început, pe parbrizul autoturismului se aplică o somaţie scrisă, prin care proprietarului i se pune în vedere că trebuie să-şi ridice maşina care ocupă ilegal domeniul public. În acelaşi timp, o înştiinţare este trimisă şi la domiciliul celui în cauză, tot demersul iniţiindu-se doar atunci când s-a constat că „autovehiculul este vizibil abandonat”.

„Făcând investigaţii în zonă, este obligaţia noastră să stabilim de cât timp maşina în cauză ocupă domeniul public. Însă, în conformitate cu prevederile legale, pentru a fi considerat abandonat, autovehiculul trebuie să fi staţionat, în acelaşi loc, cel puţin un an de zile” reliefează Didi Viziteu, şeful Serviciului „Circulaţie” al Direcţiei Poliţei Locale din subordinea Primăriei Suceava.

Tot un an este necesar să treacă pentru ca maşinile să fie declarate „fără stăpân”, „vânate” fiind acele autovehicule care nu pot fi identificate în baza plăcuţelor de înmatriculare, dar nici în baza seriei de pe şasiu. Spre deosebire de autovehiculele mai noi, la care seria este afişată la nivelul parbrizului, în cazul „vechiturilor” lucrurile merg mai greu, deoarece poliţiştilor locali le este interzis să ridice capota.

„De aceea, dăm anunţ în presa locală precum că proprietarul maşinii cu marca cutare, culoarea cutate, trebuie să ia legătura cu Poliţia Locală, pentru a clarifica situaţia maşinii” spune Didi Viziteu.

După scurgerea unei perioade de 30 de zile de la data înştiinţării la domiciliu, la solicitarea Serviciului „Circulaţie” al Poliţiei Locale, primarul Ion Lungu emite dispoziţia prin care autovehiculul cu pricina este declarat abandonat. Odată dispoziţia semnată, poliţiştii locali, împreună cu lucrătorii specializaţi ai societăţii comerciale Merconstruct, vor proceda la ridicarea efectivă a maşinii abandonate şi la transportarea acesteia pe un teren proprietate al Primăriei, aflat la ieşirea din Iţcani înspre Mitocu Dragomirnei.

„Dacă până acum nu am avut unul, acum s-a semnat un contract cu o firmă specializată, care, cu o macara, ridică efectiv autovehiculul şi îl aşază pe o platformă. Astfel, nu mai pot apărea eventualele deteriorări faţă de momentele anterioare, când ridicarea pe platformă se făcea prin tragere cu ajutorul cablurilor” precizează şeful Serviciului „Circulaţie”.

 Conform normelor legale, „hârburile” pot fi duse direct la dezmembrare, în vederea recuperării cheltuielilor cu ridicarea şi transportul, dar, şi de această dată, se acordă o perioadă de graţie pentru o eventuală revendicare, iar abia mai apoi se emite dispoziţia de primar în vederea valorificării la REMAT. Întrucât amenda, ridicarea, transportul şi depozitarea ajung şi 2.000 de lei, niciunul dintre proprietari nu s-a prezentat pentru a-şi revendica rabla.

„Până acum, nu a venit nimeni să-şi revendice maşina, iar prin dispoziţie de primar acestea au fost trecute în proprietatea Primăriei şi duse la REMAT, pentru a se recupera banii cheltuiţi” explică Didi Viziteu, menţionând că în cadrul acţiunii din toamna precedentă 80% din cei 30 de proprietari somaţi s-au conformat, ridicându-şi de unii singuri maşinile de pe domeniul public.

Viceprimarul Lucian Harşovchi spune că acţiunea vine pe fondul unei noi sesiuni a programului naţional de reînnoire a parcului auto, când sucevenii ar trebui să fie interesaţi să-şi valorifice avantajos hârburile.

„S-a deschis noul program şi cetăţenii caută rable pentru a primi bonificaţia. Chiar şi aşa, pe raza municipiului Suceava, Primăria are destule rable şi le va ridica, în continuare, de pe domeniul public. Îi îndemn pe suceveni să le ducă singuri, în program, la REMAT, altfel le ridicăm noi şi vor trebui să plătească şi amendă” a pus în vedere viceprimarul Lucian Harşovschi.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: