Cinstind valorile ortodoxiei românești

Așa a vrut Bunul Dumnezeu ca-n zilele în care am avut excursia vremea să fie frumoasă, deși vara era pe sfârșite. Dar era destul de cald. Pensionari rădăuțeni, membri ai CARP „Speranța ”, au planificat încă din primăvară să organizeze o excursie-pelerinaj la mormântul preotului-martir Arsenie Boca de la Mănăstirea Prislop.

Cereri au fost destule, dar am avut posibilitatea să mergem doar cu un singur autocar. Asociația noastră a suportat jumătate din costul excursiei. Plecarea a fost hotărâtă la ora 6. Dimineața era destul de răcoroasă, în schimb un cer senin ne dădea mare nădejde. Și nu ne-am înșelat, pentru că a fost vreme frumoasă, nu prea cald, dar propice pentru desfășurarea unei deplasări așa de lungi. Doar la Prislop, înainte de-a ajunge noi acolo, a plouat, iar la întoarcere am avut parte, pe o mică parte de drum, de o ploaie cernută, de toamnă. În rest, condiții excelente. Cred că și vremea a contribuit la un tonus ridicat al pelerinilor pe durata celor două zile ale excursiei. Atmosfera veselă a fost întreținută pe toată durata excursiei de toți participanții. Unii au spus glume, alții au povestit scene hazlii din timpul școlii sau de după, alții au spus ghicitori, au citit sau recitat poezii. Poeziile au fost din creația lui Ion Pribeagu, a lui Radu Gyr. Popasul la Lacu Roșu a fost binevenit. A fost scurt, dar l-am folosit judicios. Numai că, spre părerea de rău a tuturor, nu s-au putut plimba cu barca pe lac. În schimb, au povestit cum a fost cei care au avut norocul să se plimbe cu barca cu alte ocazii. Interesantă a fost și vizitarea tarabelor din stațiune. Vederi, cărți, fesuri, eșarfe, obiecte lucrate manual, dulceață din afine sau mure au constituit cumpărăturile noastre. Ne-am continuat drumul. Între timp admiram peisajul mirific al toamnei. Ce să vă spun? Călătoria prin munți, și mai ales pe malul lacului Bicaz, a fost o încântare! Chiar cei care mai fuseseră pe-acolo s-au minunat. Pentru că peisajul nu rămâne același, mai ales în diferite anotimpuri. Nu ne mai opream din exclamații de uimire. Sosirea la mormântul preotului Arsenie Boca a fost spre seară. Nu eram obosiți, așa că ne-am așezat cuminți în coloană și ne-am așteptat rândul să trecem prin fața mormântului. Coloana de pelerini, cu 5-6 oameni în rând, era în lungime de aproximativ 800 m. Ne-a primit în rândurile ei și, încet-încet, avansând cu răbdare, am ajuns să ne închinăm la mormânt, devenit foarte cunoscut în rândurile credincioșilor ortodocși. Așteptarea a fost lungă, dar a meritat. Mormântul era încadrat de sute de lujeri de crin, așezați în vaze. Lor li se adăugau alte sute de ghivece cu diferite flori, care au fost aduse de credincioși. Unii le lăsau acolo, iar alții de luau acasă. Am coborât apoi la biserica mănăstirii, unde am participat la o slujbă înălțătoare. Cu inimile pline de evlavie, încărcați sufletește după trecerea pe la mormântul părintelui Arsenie Boca, ne-am continuat drumul spre Turda, unde am și înnoptat. Cazarea noastră n-a fost una de… 5 stele (vorba lui Ioan Iosif), dar condițiile asigurate la un cămin au fost… excelente. Dovadă că buna dispoziție a domnit în mijlocul nostru până după miezul nopții, pentru că a doua zi urma să ne trezim târziu. De aceea somnul ne-a doborât la oră… mică. În ziua a doua am avut drept obiectiv vizitarea salinei de la Turda, monument al naturii, dar făurit și de mâna omului. Cuvintele nu pot descrie ceea ce-am văzut. Super, fantastic, nemaipomenit! E inimaginabil ce-a putut face și mâna omului! Închipuiți-vă că am coborât 13 etaje până la nivelul 1 și încă 13 etaje până la al doilea. După vizitare, din nou la drum. Nenumărate peisaje ne-au încântat din nou privirea până acasă. Profund impresionat de comportamentul pelerinilor noștri, am solicitat câtorva dintre ei părerea despre această excursie. „A fost un pelerinaj la care visam de mult timp. A fost cu atât mai minunat cu cât s-a suprapus peste sărbătorirea zilei mele de naștere… Colegii mi-au făcut o sărbătoare de vis. Mă-ntorc acasă mai bogată sufletește și pentru acest lucru mulțumesc și minunaților organizatori.” (Stela C.) „E minunat c-am ajuns la acest mormânt sfânt. M-am simțit excelent în cadrul acestui grup.” (Gabriela B.) „Mi-a făcut mare plăcere această excursie. Voi veni la Prislop în fiecare an, numai să fiu sănătoasă.” (Luciana O.) „A fost sublim !” (Mariana P.) „N-am cuvinte. A fost totul super.” „Bună organizatoare, doamna Ana Marcu, președinte, știe întotdeauna să atingă coarda sensibilă a unui creștin.” (Dorina B.) „Viața este minunată dacă știi cum să ți-o organizezi și unde să te duci.” (Ionel A.). A fost o excursie de vis din care ne-am întors cu sufletele pline de putere, mai credincioși, cu putere de muncă și dragoste de viață.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!