Master Plan Transporturi

Suceava va vedea primul drum expres abia după 2021

Noul Master Plan de Transport lansat de Ministerul Transporturilor nu mai prevede nicio autostradă la Suceava până în 2020, ci doar drumuri expres care se vor realiza după 2021 și chiar după 2030. Master Planul de Transport prezentat, miercuri, de ministrul Ioan Rus, diferă puternic de planurile pe care guvernul le-a prezentat la începutul acestui an, care arătau că în România vor fi construiți până în 2020 alți circa 2.400 de kilometri de autostrăzi, pe lângă cei 644 kilometri pe care România îi are în prezent. Costul estimat al autostrăzilor și drumurilor expres prezentate în Master Plan se ridică la aproape 24 miliarde de euro. Astfel, în ceea ce privește infrastructura rutieră, Master Planul de Transport vorbește de construcția drumurilor expres Bacău-Suceava, Suceava-Siret și Suceava-Botoșani.
 

Astfel, se arată că drumul expres Bacău-Suceava ar urma să coste 613 milioane de euro și să fie construit în perioada 2021-2030. În aceeași perioadă se prevede construcția drumului expres Suceava-Siret, care ar costa 186 de milioane de euro. Drumul expres Suceava-Botoșani, cu costuri de 346 de milioane de euro, ar urma să fie construit, cel mai probabil, după 2030. În Master Plan se vorbește și de reabilitarea drumului Botoșani-Suceava-Vatra Dornei-Bistrița-Dej, dar și de drumul Iacobeni-Borșa-Sighetu Marmației-Negrești Oaș. Singura variantă de ocolire prevăzută în acest proiect este cea a municipiului Fălticeni, evaluată la 38 de milioane de euro și care ar urma să fie construită în perioada 2021-2030. În ceea ce privește transportul feroviar, acest Master Plan menționează că numărul de călători ce se deplasează la Timișoara, Arad, Oradea, Cluj-Napoca, Iași sau Suceava este mai mare de 3500 pe zi, deși frecvența trenurilor este mult mai redusă în comparație cu cea din București Nord. Totodată, se constată că orele de plecare pentru cele mai aglomerate secțiuni ale rețelei feroviare, București, Craiova, Constanța, Brașov și Suceava au intervale de succesiune neregulate ce determină un grafic complicat de mers al trenurilor. Între propunerile prezentate sunt cele care arată că pe ruta Suceava-București și Cluj-Suceava ar fi nevoie de un tren la două ore, dar și reabilitarea căii ferate și modernizarea stațiilor de cale ferată. Master Planul de Transport arată că, în ceea ce privește transportul aerian, Aeroportul Suceava, care în prezent este cotat ca aeroport regional mic, ar putea deveni până în 2020 un aeroport regional, ținând cont că în zona de captare populația este de 972.819 de persoane. În același document se estimează că în 2020 numărul de pasageri de pe Aeroportul Suceava va fi de 51.390 la intern și de 182.435 pentru internațional, și se arată că la orele de vârf vor putea fi ocupate șase poziții de staționare și 277 de pasageri, motiv pentru care se propune mărirea terminalului pentru pasageri. În ceea ce privește transportul intermodal, Master Planul arată că în Suceava există funcțional un asemenea obiectiv și că există și un operator privat, Unicom Holding care operează la Dornești. Mai mult, Dornești se află pe locul al doilea în topul transportatorilor de mărfuri pe ruta spre Constanța, cu 231.047 tone, dar și spre Curtici, cu 52.436 tone, în timp ce Suceava este în acest top cu ruta spre Constanța cu 34.688 tone. Master planul propune modernizarea terminalului intermodal din Suceava. Fostul ministrul al transporturilor, Dan Șova, a anunțat, în luna aprilie, că CNADNR va lansa în acest an proceduri de contractare pentru studii de fezabilitate necesare construcției a aproape 1.800 de kilometri de autostradă și va selecta constructorii pentru 375 kilometri, iar anul acesta vor fi în derulare lucrări pentru 651 de kilometri de autostradă. Din 2015 se prevede că vor fi în construcție 1.429 de kilometri, din care proiectele noi vor acoperi 1.186 de kilometri. Din acciza suplimentară la carburanți, variantele propuse erau autostrăzile Alexandria – Craiova (140 km), Craiova – Calafat (85 km), Târgu Mureș – Târgu Neamț (211 km), Gilău – Suplacu de Barcău (101 km), București – Giurgiu (60 km) și Pașcani – Suceava – Siret (100 km).

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: