Prin prisma taximetriștilor municipiului reședință de județ

Topul celor mai „bombardate“ străzi din Suceava

În fruntea clasamentului se situează străzile Oituz (Mărășești), Plopului (Obcine) și, mai nou, Eroilor (Burdujeni) > Taximetriștii suceveni susțin că sunt nevoiți să cheltuiască minim 600 euro pe an pentru repararea defecțiunilor provocate de “craterele” din asfalt

Mare a fost curajul primarului Ion Lungu atunci când a decis să reabiliteze infrastructura subterană a municipiului reședință de județ prin program european. Având în vedere că actualmente cea mai mare parte a străzilor Sucevei sunt pline de șanțuri și gropi, considerăm, fără a exagera, că, prin demararea lucrărilor de apă și canal, edilul-șef și-a asumat riscul sacrificării unui viitor mandat de primar (în cazul în care, peste trei ani, va decide să candideze iar). “Ca să fie bine, trebuie mai întâi să fie rău”, spune de câte ori are ocazia Ion Lungu.

 

Strazi in Suceava – iulie 2009

Însă până să fie bine, cel mai rău o duc șoferii, și implicit taximetriștii suceveni, care, din cauza străzilor pline de gropi, investesc sume de bani considerabile în repararea și întreținerea autoturismelor. Deși, în contextul crizei economice, numărul comenzilor li s-a redus considerabil, majoritatea taximetriștilor din municipiul Suceava refuză solicitările clienților de pe străzile care arată ca după bombardament. Este vorba, spre exemplu, despre Oituz (Mărășești), Plopului (Obcine) și, mai nou, Eroilor (Burdujeni). “Nu pot să-mi sacrific mașina ca să merg pe strada Oituz, chiar dacă nu prea avem comenzi. Risc să rămân fără baia de ulei pentru că mașina este joasă și în cazul unui incident pierderea ar fi de ordinul sutelor de euro. Mai mult, pentru că pe strada Oituz ai groapă lângă groapă, riști să nu ajungi în timp util la comandă”, ne-a mărturisit taximetristul Cristi Oborcean, care a ținut să precizeze că, în zona Colegiului Tehnic “Petru Mușat”, “au răsărit peste noapte niște cratere cât ligheanul de mari”.

Minim 600 de euro pe an pentru repararea defecțiunilor provocate de “craterele” din asfalt

Valentin Sasu, în vârstă de 55 de ani, practică taximetria de cinci ani de zile. Bărbatul susține că anul trecut a cheltuit peste 600 de euro pentru repararea defecțiunilor autoturismului său, defecțiuni provocate de găurile și șanțurile din asfalt. “Mi-am spart baia de ulei într-o groapă la Burdujeni și rezervorul de motorină. Dacă este să fac un calcul, totul m-a ajuns la cam 600 euro”, ne-a declarat Valentin Sasu, care a menționat că, din cauza stării deplorabile a drumului, refuză să răspundă solicitărilor clienților de pe strada Oituz. Un alt coleg de breaslă, Tiberiu Doroftei, în vârstă de 23 de ani, susține că “străzile catastrofale” din municipiul Suceava l-au obligat ca numai de la începutul acestui an să lase într-un service auto nu mai puțin de 1500 de lei pentru reparații la ma-șină. “Banii aceștia îi fac într-o lună și jumătate”, ne-a spus Tiberiu Doroftei.

Cele mai “bombardate” străzi din municipiul Suceava

Taximetriștii suceveni care au acceptat să ne ajute la întocmirea unui clasament al celor mai proaste străzi din muni-cipiul Suceava au decis, în unanimitate, că în fruntea clasamentului se situează Oituz, care este “plină de gropi dintr-un capăt în altul”, urmată de Plopului și, mai nou, Eroilor. “Deși arată ca după război, strada Eroilor din Burdujeni a devenit una dintre cele mai circulate din oraș după ce Primăria și Poliția Rutieră au transformat mai multe străzi din acest cartier în sensuri unice”, susține Liviu Andrei, taximetrist în vârstă de 28 de ani.

Străzile devenite spaima taximetriștilor

George Enescu: Jupiter (zona blocurilor 25, 118); Aleea Lalelelor (zona blocurilor T 90, 93, 94, 95);
Obcini: Bistriței (de la Metro la Bulevardul Victoria), Plopului (între Rulmentul și Bistriței), Măgurei și Victoriei;
Mărășești: Oituz;
Centru: Ion Grămadă, Vasile Bumbac, Dimitrie Onciul, Petru Rareș, Armenească (lângă autogară), Dragoș Vodă, Ion Creangă;
Burdujeni: Avântului, Brândușei, Rândunicii, Muncii, Păcii, Prieteniei, Eroilor, Căpitan Andrei;
Ițcani: Câmpului.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: