În învățământul rural din județ, din cauza lipsei dascălilor calificați

Randament scăzut la învățătură

În învățământul rural al județului Suceava nu există suficient personal calificat la discipline ca limbile străine și informatica, de aceea s-au făcut încadrări prin completări de norme sau prin așa-numite „catedre mozaic”, constituite din 4-5 discipline la care predă un singur profesor. În școlile județului sunt situații în care unii profesori sunt schimbați la o clasă chiar pe parcursul anului școlar sau situații când se apelează la profesori navetiști pentru a se rezolva lipsa de personal calificat.
 

Potrivit raportului referitor la situația învățământului suce-vean din anul școlar trecut, prezentat la reuniunea cu directorii de vineri, aspectele menționate mai sus determină „randamente scăzute în pregătirea elevilor”, discontinuități în predarea materiei la clasă și standarde scăzute la disciplinele la care se constată deficit de cadre. Rămânând în sfera predării și instruirii elevilor, în urma inspecțiilor efectuate de reprezentanții IȘJ în școli s-a constatat o anume „inerție” în ce privește pregătirea „scenariilor” de lecție, fiind predominantă vechea metodă de predare-învățare, și folosirea unor „șabloane” în proiectarea documentelor elabora-te de catedre și comisiile metodice. Raportul pomenește și de „lipsa feed-back-ului” la activitățile desfășurate, care să ateste eficiența lor și dacă sunt ceea ce așteaptă elevii și profesorii. De pildă, la învățământul primar, la ore se pune prea mult accent pe „acumulări cantitative”, fiind defavorizate cele calitative, iar metodele didactice auxiliare fiind folosite întâmplător. La gimnaziu, s-a constatat că, deși „s-au făcut pași importanți”, mai sunt probleme privind adaptarea curriculum-ului național la particularitățile colectivităților de elevi. Concluziile conduce-rii IȘJ s-au oprit și asupra modului de desfășurare a învățământului profesional și tehnic din județ, unde s-au făcut progrese, existând parteneriate viabile între școală și agenții economici, unde elevii au șansa să se pregătească practic. Totuși, menționează raportul, mai ales în mediul rural, SAM-urile nu sunt dotate cu laboratoare de specialitate sau au o dotare „minimă”, „cu echipamente vechi”, neadecvate conținuturilor materiei din programa școlară.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: