Drum bun și fără evenimente rutiere !

Vorba transportatorilor: „Să se învârtă roata și să iasă profit”

Ca orice unitate nou înființată, Autoritatea Rutieră Română (Agenția Suceava) a înregistrat, la început, o sumedenie de necazuri. Spațiile inadecvate în care a funcționat, inexistența, neclaritatea sau neînțelegerea unor acte normative, lipsa de personal calificat au generat nemulțumiri în rândul celor care aveau nevoie de această instituție. Și erau sute de persoane interesate de ARR. O licență de transport se obținea greu, oamenii erau purtați pe drumuri.
 

Dar, încet, încet, lucrurile s-au așezat și s-au limpezit. Mutată în casă nouă (în aceeași clădire cu ARDAF, pe strada Mitropoliei din Suceava) A.R.R. și-a căpătat statutul de unitate în care omul este servit prompt. Astfel, dacă în urmă cu câțiva ani obținerea unei licențe constituia o problemă pentru un transportator, acum, solicitarea se rezolvă chiar și în aceeași zi. Pentru beneficiari, adică transportatorii veniți aici, s-a amenajat un birou special, unde cei interesați își pot pune actele la punct. Cum, astăzi, în unele calendare este consemnată Ziua transportatorilor auto, ne-am interesat despre această categorie profesională, stând de vorbă cu dl ing. VIOREL NICU HREBENCIUC, șeful Agenției Suceava a Autorității Rutiere Române. – Mai întâi, domnule inginer, cu ce vă puteți lăuda? – Cu un lucru esențial, pe care eu îl consider deosebit de important: numărul reclamațiilor din transport a scăzut foarte mult. Într-o lună, dacă avem 3-4 sesizări în ceea ce privește transportul de călători, iar la marfă, uneori, nu avem nicio reclamație. Semn că lucrurile au început să meargă bine, iar oamenii să înțeleagă că legea trebui să fie respectată. S-a pus la punct un circuit perfect al documentelor necesare, astfel că dosarul pentru o licență se depune astăzi, iar a doua zi se poate ridica actul necesar. Dacă transportatorul vine dintr-o zonă mai îndepărtată, cum ar fi Vatra Dornei, poate lua licența chiar și în aceeași zi. Avem 3 lucrători care se ocupă în mod special de licențe, pentru că aceste acte dădeau, cândva, ceva bătaie de cap. Profit de această ocazie pentru a-i atenționa pe transportatorii auto că termenul-limită pentru înlocuirea vechilor licențe de transport este de 6 luni după data aderării României la Comunitatea Europeană. Deci, 30 iunie 2007. Concomitent cu acestea se vor înlocui copiile conforme aferente pentru transport marfă și/sau persoane precum și licențele de traseu. – Transportul local în municipiul Suceava, efectuat prin maxi-taxi, creea neajunsuri, ridica probleme, aspect despre care presa locală a scris în repetate rânduri. Care este situa-ția acum? – Și în acest sector, situația a fost reglementată. Aș putea spune că a fost rezolvată de primarul Lungu, care, prin aducerea unor autobuze noi, moderne și de mare capacitate, i-a liniștit pe maxi-taximetriști. La orele de vârf, un autobuz preia de 4 – 5 ori mai mulți călători de pe un traseu decât un maxi-taxi. Apoi, s-a realizat o reglementare a traseelor, ținându-se seama de interesul și doleanțele călătorilor. – Chiar la intrarea în clădirea unității pe care o conduceți, am observat că și în domeniul dotărilor ați înregistrat unele progrese… – Pentru eficientizarea activității de control am fost dotați cu o auto-specială marca „Ford”, cu toate cele necesare unei verificări complexe și competente în trafic. De la laptop și până la conectare la intranet, dând posibilitatea inspectorului să veri-fice, pe loc, datele necesare legate de autovehicul controlat. Mașina are și o trusă specială pentru accidente cu mașini care transportă produse periculoase, cum ar fi azotați, carburanți etc. Mai dispunem, tot pentru control, de o autospecială „Cielo”, cu girofar și însemnele necesare, dând posibilitatea echipajului de a opri mașinile vizate în mod civilizat, prin mijloace acustice și vizuale, așa cum se procedează în Occident. Referitor la dotări, trebuie să mai menționez că întregul personal dispune de uniforme personalizate, veste reflectorizante, cu însemnele instituției pe care o reprezentăm. Având mijloacele necesare, cola-borăm foarte bine cu Poliția rutieră, Registrul Auto, secțiile de drumuri și alte organe de control. – Pe lângă atribuțiile menționate, de control și eliberare de licențe, mai desfășurați și alte activități ? – Numai în luna mai a acestui an, Compartimentul inspecție și control a efectuat 82 de controale, din care 53 în trafic, unde au fost verificate 424 de autovehicule. Activitatea noastră este îndreptată numai spre transportatorii de marfă și persoane. Nu avem treabă cu mașinile parti-culare. Legat de alte activități, trebu-ie să menționez că A.R.R. are atri-buții și de atestare a persoanelor desemnate să conducă activități de transport, în luna mai noi am eliberat 52 de asemenea atestate, plus 391 de atestate profesionale pentru con-ducători auto și 19 certificate profe-sionale de taxi. Totodată, am mai eliberat 20 de atestate de instructor auto și 5 atestate pentru profesori de legislație. Pentru toate acestea se or-ganizează examene, se fac testări și chiar pregătirea a celor interesați. – În încheierea discuției noastre, ce ați vrea să transmiteți transpor-tatorilor auto din județ? – Nimic altceva decât ceea ce își doresc și ei. Parafrazându-i, le spun drum bun, fără evenimente rutiere, să li se învârtă roata și să scoată profit!

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: