Suceava

Strategie pentru „industria ospitalității“

Turismul sucevean, amenințat de destinații turistice care oferă produse similare în alte țări > Deși inclusă în 80 la sută din circuitele turistice din România, Bucovina este considerată o zonă de tranzit, durata medie a unui sejur fiind de 1,5 nopți Aleșii locali au aprobat, în prima ședință ordinară a anului, Strategia de turism a municipiului Suceava. Aceasta include măsuri care vor fi aplicate la nivel local și național, un plan detaliat urmând a fi întocmit în colaborare cu toți factorii. Acțiunile propuse se concentrează pe promovarea și susținerea unor domenii economice de interes local, național și mondial, care vor fi orientate înspre valorificarea punctelor tari și minimizarea efectelor negative ale punctelor slabe ale municipalității. În acest scop, în cadrul primăriei va fi înființat un compartiment de turism, se vor încheia parteneriate de tip public-privat și se vor edita materiale informative.
 

Municipiul Suceava va fi inclus în oferta de circuite turistice cu obiectivele din nord-estul țării, capitala de județ urmând a concentra evenimente culturale, conferințe, seminarii, stagii de pregătire cu participare internațională etc. Strategia prevede amenajarea, în parcul dendrologic „Șipote,” a unui centru turistic multinațional cu spații de cazare, restaurant și facilități de recreere. De asemenea, un rol important îl vor avea zona Cetății de Scaun și Muzeul satului bucovinean. O analiză SWOT relevă că, pe ansamblu, turismul sucevean se poate baza pe puncte tari, precum creșterea numărului de turiști străini sosiți în România, potențialul natural, componenta de cazare, potențialul cultural, calitatea personalului din turism, gastronomia locală și ospitalitatea. La puncte slabe, în capul listei figurează calitatea proastă a infrastructurii rutiere, sezonul estival prea scurt, neconcordanța dintre ofertă și cele întâlnite la fața locului, raportul defavorabil preț-calitate, deficiențe ale infrastructurii turistice, lipsa de magazine de suveniruri, starea necorespunzătoare a unor monumente, insuficienta ofertă de agrement etc. La capitolul „amenințări”, de luat în calcul sunt creșterea în însemnătate a unor destinații turistice care oferă produse similare în alte locații, dar și scepticismul turiștilor străini. „Destinația turistică Bucovina este inclusă în aproximativ 80 la sută din circuitele turistice din România, însă, în general, este considerată o zonă de tranzit, durata medie a șederii turiștilor aici fiind de 1,5 nopți”, se arată în Strategia turistică a municipiului Suceava.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: