Țeapă de țeapă, cu un aparat de aer condiționat cumpărat de la Altex

Angajații unei firme de prestări de servicii recomandate de Altex și-au bătut joc de un client din Rădăuți > Mai întâi, s-au jucat de-a „instalatul”, apoi l-au lăsat pe perete cu un aparat fără manual de utilizare și garanție > După ce a „bătut” la toate ușile reclamând prestația lucrătorilor, clientul își poate repara obrazul numai în instanță De circa trei luni, patronul unei firme din Rădăuți își admiră aparatul de aer condiționat pe care l-a achiziționat, cu banii jos, de la magazinul „Altex” din localitate. Îl admiră doar, pentru că, din păcate, cumpărătorul n-a îndrăznit să-l folosească nici când temperaturile verii tindeau spre 30 de grade. Se întreabă acum dacă nu era mai bine să dea de pomană cele aproximativ 10 milioane de lei cât a dat pe aparat, pentru că ar fi scutit astfel timp, umilință și bătăi de cap. Povestea produsului cumpărat de la firma ce se consideră una dintre cele mai serioase și de încredere din rețeaua comercială a României poate servi de scenariu unui film tragi-comic, dar de prost gust.
 

Client vechi al firmei deja menționate, Robert C. a achiziționat aparatul de aer condiționat și, imediat după achitarea lui, a primit asigurarea că în cel mai scurt timp acesta îi va fi și instalat la sediul societății pe care acesta o are în Rădăuți. Angajații Altex, numai zâmbet și amabilitate, au programat instalarea peste 5 zile, programare reconfirmată ulterior. De operațiune trebuiau să se ocupe meseriașii firmei Refrigerent SRL din Suceava, ca societate aleasă de altă firmă de profil din București, „Total Clima”, cu care Altex are contract de prestări de servicii de instalare a aparatelor reprezentând marca celui cumpărat de rădăuțean. În ziua cu pricina, trimișii Altex-ului n-au apărut nici până la ora 20.30. Apelați telefonic de Robert C., angajații de la Refrigerent au zis că au fost ocupați, dar că vin a doua zi, în jurul orei 11. N-au apărut însă nici de această dată, fiind rugați din nou de beneficiarul aparatului să vină în următoarea zi, dimineață, la 8. De data aceasta au apărut, dar pe la 9.30, foarte supărați că, cică, au fost puși pe drumuri degeaba cu o zi înainte, când s-au pornit spre Rădăuți, dar au găsit firma închisă, deși omul îi așteptase până la 8 seara. Restul conversației între clientul Altex și firma ce urma să-i instaleze aparatul sfidează nu numai regulile bunului simț, ci și elementarul comportament firesc în cazul relației firmă – client. Rădăuțeanul le-a reproșat că, deși a plătit serviciul, instalatorii nu s-au ținut de cuvânt, iar aceștia din urmă s-au plâns că (ei, personal) sunt plătiți prost. Omul s-a oferit să le mai plătească ceva în plus, dar i s-a replicat batjocoritor că mita este ilegală. Meseriașii au re-fuzat apoi să-și spună numele sau cine este șeful lor și i-au râs în nas când omul a declarat că va face reclamație la firma bucureșteană. Când să se apuce de treabă, meseriașii s-au trezit că le trebuie o scară, apoi un prelungitor, pe care patronul firmei din Rădăuți s-a grăbit să le aducă, numai să-și vadă aparatul montat odată. După ce „minunea” s-a întâmplat în sfârșit, el a constatat că, în ciuda rugăminților, lucrătorii i-au lăsat furtunul de scurgere prea scurt, condensul produs de aparat urmând a curge exact la baza unui perete. Dar surprizele nu se terminaseră, cea mai mare abia acum urmând să apară. „După instalare, m-au rugat să semnez niște documente însoțitoare, dar care n-au nici o valoare, așa fiind procedura doar. Nu mi-au explicat funcționarea și au refuzat să-mi dea aparatul în primire, lăsându-mi doar un manual de utilizare în limba engleză, netradus, cum prevede legea, și o mizerie de nedescris. La final, m-au întrebat râzând ce suprafață are încăperea și le-am răspuns că vreo 30 de mp. Ironic, unul dintre lucrători mi-a aruncat peste umăr: «Oricum, nu beneficiați de garanție, pentru că suprafața are peste 28 de mp», lăsându-ne pe mine și pe soția mea perplecși”, a povestit Robert C. Cu aparatul montat, dar fără nici o garanție că va funcționa, clientul a sunat la „Total Clima” la București, spunând în ce situație se găsește. S-a ales însă doar cu o urare de genul „nu avem ce face, dar vă dorim succes”. A sunat apoi omul la departamentul de relații cu clienții al Altex București și s-a plâns din nou; de acolo i s-a spus că va fi sunat pentru răspuns, dar… nici un rezultat nici din această direcție. Apelat de pe un mobil în timp ce era în trafic, omul a rugat repetarea apelului în 2 minute, până trage pe dreapta. A așteptat însă al doilea telefon timp de o oră, a sunat el la numărul respectiv, dar n-a mai răspuns nimeni. Deja ajuns cu răbdarea dincolo de limite, patronul din Rădăuți s-a dus cu reclamația la Oficiul pentru Protecția Consumatorului Suceava, de unde așteaptă încă răspuns. Și de aici însă va primi unul nefavorabil, instituția având în atribuții numai rezolvarea reclamațiilor de la persoane fizice, aparatul de aer condiționat în cauză fiind achiziționat pe firmă. În aceste condiții, Robert C., nu mai are de făcut altceva decât să apeleze la instanță și să-și caute „garanția” aparatului în fața judecătorilor. Ar mai avea, poate, o variantă: sufocat, la vară, de temperaturi prea mari, să pornească aparatul pe „turta” lui și să vadă după aceea dacă se răcorește în firmă sau nu. Aceasta presupune însă să uite umilința îndurată și nesimțirea angajaților unui prestator de servicii recomandat de Altex, firmă în care omul a avut încredere până nu demult. S-a vindecat însă…

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: