> Gheorghe Flutur a anunţat că sunt luate în calcul două variante de traseu
Consiliul Judeţean Suceava a lansat, vineri, consultarea publică pentru alegerea „alternativei favorite de traseu” pentru varianta de ocolire a oraşului Gura Humorului, un proiect derulat de Consiliul Judeţean Suceava în parteneriat cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, ce va fi propus la finanţare prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.
CJ Suceava arată că proiectul are ca scop realizarea unui sector de drum omogen, în vederea asigurării infrastructurii de bază necesară cererii de transport în creştere, asigurând un grad ridicat de siguranţă a traficului rutier, urmând să fie realizată ocolirea zonei oraşului Gura Humorului, îmbunătăţirea legăturilor între diferite localităţi care sunt interdependente sau nu economic prin reducerea timpului de călătorie ca urmare a creşterii vitezei de deplasare, degrevarea de trafic a DN 17, drum care prezintă lungimi însemnate de traseu în intravilanul oraşului Gura Humorului, pe reţeaua de străzi, şi care va conduce inclusiv la reducerea numărului de accidente prin preluarea unui trafic de tranzit major pe traseul variantei de ocolire, dar şi la scăderea emisiilor poluante din oraş şi localităţile tranzitate şi la îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă, îmbunătăţirea confortului utilizatorilor precum şi la dezvoltarea socio-economică a zonelor adiacente.
Consultarea publică se desfăşoară până la 21 octombrie a.c. Cei interesaţi pot consulta documentele pe site-ul CJ Suceava, iar propunerile pot fi trimise pe e-mail la adresa uip.vohumor@cjsuceava.ro sau la telefon 0230-222628/222629.
Preşedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a anunţat la mijlocul lunii septembrie că CNAIR a avizat proiectul pentru centura Gura Humorului, iniţial fiind luate în calcul trei variante; în urma AMC 1 au rămas două variante.
Prima variantă, cu o lungime de 10,078 km, se desprinde din drumul de mare viteză Baia Mare – Suceava, lot 3, pe raza localităţii Frasin, care va fi şi punct de început al variantei de ocolire Gura Humorului, unde este prevăzut un nod de urcare din drumul naţional DN 17. În continuare se traversează cu un pod de aproximativ 280 metri râul Moldova, se intersectează cu DJ 177D, râul Moldova şi râul Humor, pe care le supratraversează printr-un viaduct de aproximativ 5.120 metri, ajungând până în zona de sud, în proximitatea gropii de gunoi sigilată a oraşului Gura Humorului. O ultimă supratraversare se va realiza pe raza localităţii Păltinoasa, peste DJ 177C, unde este prevăzut un pasaj de 40 metri. Traseul se finalizează şi se conexează la traseul stabilit prin proiectul drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava, lot 3, unde pe raza comunei Păltinoasa se va realiza un nod rutier care se va descărca în sensul giratoriu existent aflat la intersecţia dintre DN 17 şi DN 2E. Traseul trece pe lângă aria protejată Piatra Pinului, iar nodul de la capătul traseului intersectează aria naturală „Râul Moldova” între Păltinoasa şi Ruşi. În coridorul viitoarei variante nu se află terenuri contaminate şi nici clădiri care necesită demolare. Din cauza restricţiilor avute în zona ariei protejate, pe această zonă viteza de proiectare se va reduce la 80 km/h pe aproximativ 1,5 km.
Cea de-a doua variantă luată în calcul, cu o lungime de de 8,281 km, începe la fel ca prima, dar va traversa drumul naţional DN 17 şi calea ferată prin intermediul unui viaduct de aproximativ 200 metri, unde este prevăzut un nod rutier. Ulterior va urmări traseul primei variante, fiind prevăzut un viaduct peste DJ 177D, peste râul Moldova şi râul Humor de aproximativ 5/120 m, până în proximitatea km 6+500, unde face o buclă spre nord, ocolind pe la sud groapa de gunoi a oraşului, şi supratraversează cu un pasaj de 40 m DJ 177 C. În zona km 9+400 se va realiza un nod rutier care va asigura coborârea, respectiv urcarea pe varianta de ocolire asigurând toate relaţiile de mers. Traseul propus nu afectează zone naturale protejate, cele mai apropiate arii fiind „Piatra Pinului” şi aria naturală „Râul Moldova”, între Păltinoasa şi Ruşi.
În coridorul viitoarei variante nu se află terenuri contaminate şi nici clădiri care necesită demolare. (N.B.)
Comentarii