Dihania aşteaptă

Nu-mi amintesc ca vreo instanţă din domeniul infrastructurii rutiere să-şi fi exprimat opinia în legătură cu rezolvarea tehnică a intersecţiei dintre şoseaua de centură a Sucevei şi DN 17. Cinci fiinţe şi-au curmat viaţa proptindu-se în mastodontul ridicat în mijlocul lui DN 17 şi nimeni nu încearcă să înlăture cauza morţii lor – Cetatea ce blochează drumul, utilă celor ce folosesc (în zona aceea practic aceasta neexistând, nefiind încă construită) şoseaua de centură, dar mortală pentru cei ce merg sau vin spre/ dinspre Transilvania.

Cinci morţi, iar dihania îşi aşteaptă victimele viitoare!… Pun o întrebare pe care am mai pus-o: ne aduce proiectantul vreun exemplu din Europa care să ofere o rezolvare asemănătoare pentru conflictul generat de intersectarea a două drumuri? N-am umblat prea mult pe continent, dar aşa ceva totuşi nu am văzut.

Este salutară poziţia Asociaţiei Pro Infrastructura, care aduce în atenţie, criticând proiectul, logica profundă, elementară a construirii unei căi rutiere: aceea că aceasta, calea adică, trebuie să servească pe cel ce o foloseşte: omul, şoferul. Să-l servească şi să-l protejeze, să nu-l întâmpine cu capcane mortale. Scuza că el trebuie să fie atent, să respecte regulile, să evite capcanele este stupidă, diavolească.

Iar şoseaua asta care nu se mai termină mai conţine în „conceperea” ei o dovadă a incompetenţei: într-un punct dintr-o zonă încă neconstruită terasamentul se risipeşte! Acesta pare ar fi motivul real pentru care nimeni nu se înghesuie să o construiască! Ar trebui ca aceia care au aprobat studiile de fezabilitate să scoată acum banii din buzunarele proprii şi să o reproiecteze, pe „baze” sigure, până a găsi „soluţii” asemănătoare cu cea de la intersecţia pomenită şi a se trezi ulterior cu o şosea prăbuşită. Cred, plusând, că s-ar putea apela la clasicele pile (stâlpi) de pasaj, iar „cetatea” să fie dusă şi proptită în nisipurile mişcătoare din zona în care se năruie şoseaua, fortificând-o.

Ne-am putea bucura în sfârşit de o şosea de centură întreagă, eficientă şi folositoare (chiar şi în stadiul actual de investiţie – pe jumătate).

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: