Cele mai reclamate societăți la Protecția Consumatorului Suceava

Din totalul celor 1.391 de reclamații depuse de suceveni la Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Suceava, în cursul anului trecut, cele mai multe au vizat agentul economic Orange, cu 118 reclamații, și E.ON, cu 98 reclamații, a informat, recent, șeful instituției sucevene, Vasile Latiș.
 

El a precizat, într-o conferință de presă, că reclamațiile cuprind diverse aspecte ale relației client – operator economic, cum ar fi: refuzul operatorului economic de a rezilia contractul; perceperea abuzivă a contravalorii abonamentului, în condițiile în care contractul era deja reziliat; valoarea nejustificată a facturii de prestări servicii telefonice, în condițiile în care cartela a fost defectă, deci petentul nu s-a putut folosi în acea perioadă de serviciile de telefonie mobilă; servicii de internet neconforme; servicii de telefonie mobilă neconforme; telefoane mobile achiziționate cu multiple defecte în perioada de garanție; prelungirea în mod abuziv a contractelor, bazate doar pe acceptul telefonic al consumatorilor, fără concretizarea acceptului prin acte adiționale în formă scrisă. „Și în cazul operatorului economic Orange, în urma cercetării aspectelor sesizate de consumatori, parte din aceste reclamații au fost constatate a fi întemeiate, aplicându-se sancțiuni contravenționale pentru încălcarea drepturilor consumatorilor. În același timp, petenții și-au recuperat sumele achitate nejustificat, iar în cazul celor cu telefoane mobile în garanție acestea au fost reparate sau înlocuite, după caz” a declarat Latiș. Deopotrivă, el a arătat că în cazul reclamațiilor aduse la adresa E.ON, din totalul reclamațiilor referitoare la serviciul de furnizare a energiei electrice, majoritar este aspectul ce se referă la facturarea incorectă a cantității de energie consumată. „În urma cercetării aspectelor sesizate de către consumatori s-au constatat, în cele mai multe cazuri, încălcări ale drepturilor consumatorilor și s-au aplicat amenzi contravenționale. În același timp, o parte dintre petiționari au recuperat sumele achitate nejustificat operatorului economic, sume care se ridică la cca 34.000 lei” a mai spus șeful CJPC Suceava. Tot în 2013, au mai fost depuse reclamații către operatorii economici care se ocupă de termopane, anvelopare, acoperișuri și chiar către bănci.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: