Fier nou

…Mă îndreptam, cu trenul, dinspre București spre Brașov. Eram „în grafic”. Inclusiv când am poposit în stația Predeal, unde am început să tooot așteptăm. Ce?! Nu știa nimeni. Iar la o vreme primiserăm și o explicație: hoții tocmai meșteriseră ce meșteriseră, spre a intra în proprietatea unor cabluri din instalația de semnalizare. Până n-au fost montate cabluri noi (dar și acestea riscând a deveni curând „fier vechi”), vreme de mai bine de un ceas, nu s-a putut circula…
 

L.D. CLEMENT

Astfel de întâmplări nu sunt străine călătorilor cu trenul, cum nu sunt necunoscute mai ales celor ce administrează trenurile și circulația pe calea ferată. Pe acest subiect a avut recent o declarație ministrul transporturilor (evocând și acțiuni împreună cu internele în sensul… „încetinirii procesului furturilor”; și se pare că acestea ar fi singurele instanțe care acționează în acest sens), care a pus degetul pe rană, indicând că, de fapt, buba e la centrele de achiziționare a metalelor, care preiau orice, de oriunde, de la oricine, numai metal să fie. În anii din urmă (cel puțin), au mai fost voci care au vorbit despre această bubă; dar de la vorbe la fapte nu s-a trecut. Estimp, e aproape clar, România postrevoluționară care a fost de aruncat la fier vechi, de comunistă ce era, s-a aruncat inclusiv prin aceste afaceri cu oarece aspect capitalist. Iar când fierul vechi ca atare a ajuns pe sfârșite, s-a trecut la fier nou. Boala pare-se că n-are leac până nu se vor fura și clanțele de la guvern ori furculițele de la restaurantul parlamentului.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: