Pe întinse porțiuni

Trei din cele cinci drumuri județene modernizate recent trebuie deja remediate

La trei din cele cinci proiecte derulate de Consiliul Județean în mandatul președintelui Gheorghe Flutur se întâlnesc grave deficiențe – a făcut public, ieri, într-o conferință de presă, actualul șef al executivului județean, Cătălin Nechifor.
 

„Există, din nefericire, foarte multe lucrări executate cu deficiențe, nerespectări ale proiectelor tehnice, zone degradate extrem de rapid”, a declarat Nechifor. Potrivit noului președinte al Consiliului Județean, din totalul celor 5 proiecte finanțate prin Programul Operațional Regional (POR) în județul Suceava, drumul județean DJ 109 D Dărmănești – Calafindești – Siret este afectat, în acest moment, de cedări ale terasamentului și alunecări de teren care au determinat deplasări de carosabil și deschideri ale rostului de pe axul șoselei. Situația este considerată a fi destul de gravă în zona km 41+483, în care circulația se desfășoară cu greutate, după ce în structura drumului au apărut craterele. „Noi am făcut o expertiză tehnică, iar firma care a câștigat licitația de atunci este într-o contraexpertiză, dar sperăm să soluționăm destul de repede acest diferend care există între Consiliul Județean Suceava și constructor. Practic, pe acest drum, care a costat foarte mult și a fost executat din fonduri europene, nu putem să beneficiem de o siguranță a traficului și o normalitate a deplasării între localități”, a precizat Nechifor, adăugând că drumul este în garanție până în luna mai 2013 și că se speră ca remedierile să aibă loc în această vară. Nechifor a dat ca exemplu și drumul județean DJ 175 B Pojorâta – Rarău, în lungime de 15,8 km, a cărui modernizare s-a făcut tot cu fonduri europene în cadrul POR. Fiind un drum montan, cu grad mare de dificultate, s-au identificat zone în care pietrele rostogolite de pe versanți au colmatat șanțurile, grohotișul ajungând și pe carosabil. „Prin contractul multianual de întreținere a drumurilor județene, firma care a câștigat contractul intervine. Încercăm să găsim o soluție tehnică pentru că dacă nu găsim o soluție rapidă, riscăm să pierdem o porțiune foarte importantă din acest drum, în special pe cea de-a doua treime în sus, respectiv în zona înaltă a masivului Rarău”, relevă șeful administrației județene, menționând că garanția drumului expiră la finele lui octombrie 2013. Cea mai gravă situație se întâlnește la drumul județean DJ 174 Vatra Dornei – Șaru Dornei – Panaci, modernizat pe 22 km, cu finanțare europeană, prin același POR. La acesta, soluția tehnică adoptată s-a bazat pe turnarea de beton, în prezent porțiuni întinse de carosabil fiind degradate. „Suntem într-o analiză tehnică cu experți din cadrul Direcției de Drumuri și Poduri, în sensul de a găsi soluții. Garanția expiră pe 12 noiembrie 2012 și va trebui să ne mișcăm foarte repede, în așa fel încât, pe parcursul acestei veri, firmele care au câștigat respectivele licitații să poată interveni pentru remedieri”, a precizat Cătălin Nechifor, informând că arată încă bine drumurile județene DJ 290 Salcea – Verești – Roșcani, a cărui garanție a expirat, iar recepția finală urmează să se facă zilele acestea, și DJ 280 S Dolhasca – Probota, cu garanție până în noiembrie 2012.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: