Mobilitate în Franţa

„Games of a Lifetime GOAL”

Şcoala Gimnazială „George Voevidca” Câmpulung Moldovenesc derulează, în parteneriat cu şcoli din Franţa, Spania, Italia, Macedonia şi Portugalia, proiectul european Erasmus Plus KA229 cu titlul „Games of a Lifetime GOAL”, proiect de schimb interşcolar ce se va derula pe parcursul a 2 ani şcolari, în perioada 2018 – 2020.

În luna noiembrie a.c. s-a desfăşurat prima mobilitate a proiectului, în cadrul şcolii coordonatoare „College Edouard Lucas” din Amiens, Franţa. La reuniune au participat 14 elevi însoţiţi de 12 cadre didactice, care, împreună cu elevi şi profesori din Franţa, au derulat, pe parcursul a 5 zile, activităţi comune axate pe tema proiectului: învăţarea prin joc. Şcoala noastră a participat cu o delegaţie formată din doi elevi din clasa a V-a (Uriciuc Gabriela şi Tudose Eliza) însoţiţi de trei cadre didactice (Băcanu Lăcrămioara, Tudose Anca, Sbiciuc Lucia).

Activităţile derulate au fost diverse. În prima zi a avut loc deschiderea proiectului prin prezentarea ţărilor şi şcolilor partenere, după care s-a organizat un joc-concurs Kahoot pe baza celor expuse. În aceeaşi zi s-au desfăşurat jocuri comune elevi-profesori, având ca scop cunoaşterea, interacţiunea şi coeziunea în cadrul grupului. Totodată, grupe mixte de elevi au jucat jocuri tradiţionale din Franţa, sau au explorat împrejurimile şcolii sub forma unui joc de orientare.

În ziua a doua s-a derulat un „Circuit al amintirilor”, de comemorare a eroilor căzuţi în al Doilea Război Mondial, în sângeroasele bătălii de pe Somme. Elevii au învăţat o pagină de istorie prin vizitarea Memorialului Beaumont-Hamel şi a Mausoleului Thiepval. În după-amiaza aceleiaşi zile, echipe mixte formate din elevi şi profesori au explorat, sub forma unui joc de orientare turistică, oraşul Amiens şi obiectivele sale istorice şi culturale. Seara a avut loc o reuniune comună elevi-profesori-părinţi, în cadrul căreia s-au organizat jocuri tradiţionale.

A treia zi de proiect i-a dus pe elevi în preistorie, prin vizitarea Parcului Samara. Aici au învăţat să aprindă focul, să tragă cu arcul, să cunoască diverse roci, să exploreze şi să înveţe prin descoperire. În aceeaşi zi a avut loc reuniunea coordonatorilor, având ca scop stabilirea activităţilor viitoare, fixarea termenelor şi a responsabililor, pentru un bun management al proiectului.

Ziua a patra i-a găsit pe elevi şi profesori în Paris, derulând jocuri tip „Treasure hunt” în muzeul Luvru şi în împrejurimile turnului Eiffel. Echipe mixte de elevi, sub coordonarea unui profesor, au plecat într-o aventură de descoperire a unor opere de artă, de găsire a unor cuvinte-cheie şi de descoperire a unor coduri ce duceau la formularea cheii finale: „The whole world is everybody’s homeland… Erasmus”.

În ultima zi de mobilitate, elevii şi profesorii au participat la cursuri de programare în Scratch şi au asistat la activităţi didactice demonstrative, activităţi ce au facilitat schimbul de bune practici, descoperirea unor materiale didactice inovative şi a unor metode moderne de predare-învăţare.

Experienţele dobândite în cadrul acestei mobilităţi vor fi diseminate la nivelul şcolii, la nivel local, regional şi naţional, achiziţiile dobândite constituind premisele dezvoltării şi inovării actului didactic prin implementarea jocului ca strategie didactică modernă. (Prof. TUDOSE ANCA, prof. BĂCANU LĂCRĂMIOARA; URICIUC GABRIELA, TUDOSE ELIZA, elevi)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: