Două autostrăzi pe traseele Bacău – Braşov şi Suceava – Vatra Dornei în locul autostrăzii Iaşi – Tg. Mureş

> Potrivit unor surse, aceasta ar fi noua strategie guvernamentală pentru legătura rutieră între Moldova şi Ardeal

Ministerul Transporturilor a comandat Băncii Europene de Investiţii o analiză pentru variante la trecerea Carpaţilor Orientali în locul autostrăzii Iaşi – Tg. Mureş, au declarat „surse apropiate” pentru HotNews.ro, surse care precizează că se are în vedere, pe termen lung, ca din Moldova peste Carpaţii Orientali să fie realizate două autostrăzi, prima pe traseul Bacău – Braşov (A13), iar a doua ar putea fi mai pe la nord, prin Suceava – Vatra Dornei.

Sursa citată arată că analiza ar putea să sugereze o reprioritizare a proiectelor din MasterPlanul de Transport, proiectul A13 fiind pus înaintea A8, ceea ce ar fi prima schimbare majoră a Master Planului General de Transport realizat în perioada 2013 – 2015 şi aprobat în 2016, document necesar pentru a se asigura o predictibilitate în timp pentru implementarea proiectelor de transport.

Reamintim că traseul de autostradă Suceava – Cluj ar fi mai rentabil decât traseul Iaşi – Tg. Mureş, arată un studiu al Băncii Europene de Investiţii, care a luat analiză patru trasee pentru o autostradă care traversează Carpaţii Orientali. Potrivit acestui studiu realizat la cererea CNAIR în cadrul acordului de asistenţă PASSA, încheiat cu Banca Europeană de Investiţii (BEI), singurul traseul ce ar putea obţine finanţare europeană este Braşov – Bacău (A13), după cum informează Economica.net.

În cadrul studiului au fost analizate patru trasee:

> Cluj – Bistriţa – Suceava cu o lungime de 265 km, cu cost estimat de 4,53 miliarde de euro şi analiză cost-beneficiu cu variaţia costului de investiţie de 3,97%;

> Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, cu o lungime de 310 km, cost estimat de 6,75 miliarde de euro şi analiză cost-beneficiu cu variaţia costului de investiţie de 3,3%;

> Târgu Mureş – Sighişoara – Bacău, cu o lungime de 305 km, cost estimat de 4, 3 miliarde de euro şi analiză cost-beneficiu cu variaţia costului de investiţie de 3,02%;

> Braşov – Bacău, 160 km, cost estimat de 2,16 miliarde de euro şi analiză cost-beneficiu cu variaţia costului de investiţie de 5,38%.

Potrivit acestor informaţii, traseul de autostradă Suceava – Cluj este al doilea cel mai rentabil din cele studiate, după traseul Bacău – Braşov.

Sursa citată mai arată că traseul Tg Mureş – Iaşi – Ungheni (A8) ar avea un trafic mediu zilnic anual de doar 3.000 de autovehicule şi nu ar primi acord de mediu din cauza numeroaselor arii protejate pe care le traversează. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: