Secțiile CFR din județul Suceava scoase recent la licitație nu au căutare

Infrastructura feroviară neinteroperabilă din județul Suceava nu are căutare. În urma licitației publice desfășurate vineri, la Bursa Română de Mărfuri, niciuna din cele 3 secții de cale ferată (CF) din județul Suceava scoase la licitație, Dornești – Gura Putnei – Putna, Dornișoara – Floreni, Gura Humorului – Dărmănești nu și-a găsit un operator privat!
 

Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA informează că, în urma licitației publice, de la sfârșitul săptămânii trecute, de la Bursa Română de Mărfuri, au fost adjudecate 3 grupe de secții CF, care aparțin infrastructurii feroviare neinteroperabile, pe sucursalele teritoriale Timișoara, Cluj și Galați.  Din decembrie, odată cu schimbarea mersului trenurilor, trenurile vor circula după un grafic al operatorului privat Grupa III – Timișoara, care cuprinde secțiile CF neinteroperabile Simeria – Pestiș; Simeria – Hunedoara; Jebel – Liebling; Timișoara Est – Radna; Cărpinis – Ionel; Lupeni – Lupeni Tehnic – Livezeni, a fost adjudecată de operatorul economic/gestionarul de infrastructură SC RCCF Trans SRL. Grupa IV – Cluj, care cuprinde secțiile CF neinteroperabile Oradea Vest – Cheresig, Câmpia Turzii – Turda; Baia Mare – Baia Mare Nord, a fost adjudecată de operatorul economic/gestionarul de infrastructură SC Viaterra Spedition SRL. Grupa VII – Galați, care cuprinde secțiile CF neinteroperabile Făurei – Tecuci, Mărășești – Panciu, Buzău – Berca; Comănești – Moinești, a fost adjudecată de operatorul economic/gestionarul de infrastructură SC Grup Feroviar Român. Pe aceste secții de cale ferată, după intrarea în vigoare, pe data de 11 decembrie, de la ora 0,00, a noului plan de mers al trenurilor de călători, valabil până în decembrie 2012, trenurile de pe secțiile private vor circula după un grafic al operatorului feroviar care a câștigat licitația. Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de 4 ani, iar criteriul de selecție, al celei mai bune oferte, a fost chiria cea mai mare și preluarea în cel mai scurt timp de la adjudecare. Eficientizare prin închirierea infrastructurii neinteroperabile Închirierea unor părți din infrastructura feroviară neinteroperabilă reprezintă unul dintre angajamentele incluse în programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizează reducerea cheltuielilor și a activităților neprofitabile. Prin programul de eficientizare a activității, CNCF „CFR” SA declară că urmărește respectarea angajamentelor Guvernului României cuprinse în Scrisoarea de Intenție semnată cu FMI și Memorandumul de Înțelegere cu UE. Cele trei secții feroviare din județul Suceava (Dornești – Gura Putnei – Putna, Dornișoara – Floreni, Gura Humorului – Dărmănești) scoase la licitație, la care s-a adăugat secția CF Crasna – Huși, au făcut parte din Grupa VI – Iași. Tot fără căutare au rămas și secțiile din grupa I – București, din Grupa 2 – Craiova și Grupa 5 – Brașov. Licitația pe pachete, cauza unui eșec? Surse din sistemul feroviar ne-au declarat că ar fi foarte greu ca cineva să opereze pe aceste linii din județul Suceava în afara CFR Călători, pentru că niciun „privat” nu are unde să își facă bază pe ele, să amenajeze o remiză. Dacă secțiile propuse pentru închiriere ar fi grupate, operatorul privat ar avea cum să-și amenajeze propriul depou. „Este aproape imposibil ca un tren să circule gol, pentru revizie și alimentare de la Floreni la Dărmănești, de la Putna la Floreni, de la Crasna sau Huși până la Dornești. Cel mai bine era dacă licitația s-ar fi desfășurat pentru fiecare secție în parte și nu pe pachete din grupe regionale” ne-a declarat o sursă din cadrul CFR. Un exemplu privind operatorii privați în domeniul feroviar sunt secțiile de cale ferată Pașcani – Târgu Neamț și Fălticeni – Dolhasca ce au ca operator feroviar firma Regiotrans, firmă care și-a făcut la Târgu Neamț remiza pentru ramele de tren pe care le utilizează și pe secția Fălticeni – Dolhasca. Regiotrans mai operează și pe câteva linii din județul Iași, cum ar fi Iași – Dorohoi – Botoșani, Iași – Hîrlău, Iași – Buhăiești – Roman, Iași – Pașcani – Târgu Neamț, astfel încât amenajarea unei baze pentru materialul rulant este rentabilă, fiind asigurat atât circuitul trenurilor pentru întreținere și revizii, cât și necesarul de automotoare pentru înlocuire în cazul apariției unor defecțiuni. Avantajul existenței unui operator privat pe secția Dolhasca–Fălticeni este faptul că numărul de perechi de trenuri a crescut pe această relație de la 4 la 8, automotoarele folosite asigură condiții mult mai bune de transport pentru pasageri, iar orele de plecare și sosire asigură posibilitatea navetei, în special pentru elevii care învață la școlile fălticenene.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: