Înființarea centrelor de permanență la Suceava

Din șapte, au rămas doar două !

În condițiile în care Ministerul Sănătății nu are bani decât pentru înființarea a 60 de centre de permanență în cele 40 de județe ale țării, în județul Suceava Direcția de Sănătate Publică ar fi mulțumită dacă s-ar putea înființa doar două, la Burdujeni și la Solca.
 

În afară de finanțarea anemică de la minister, în normele metodologice cu privire la asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență s-au introdus condiții mai multe și mai greu de îndeplinit, atât de medicii care vor dori să le să înființeze și să lucreze în cadrul lor, cât și de primării, astfel că se poate anticipa că vor fi puțini doritori. Potrivit șefului DSP Suceava, dr. Ludovic Abiței, în județul Suceava s-ar putea înființa două centre de permanență, la Suceava (Burdujeni), pentru „a degreva Spitalul Județean”, și la Solca, având în vedere că în acest oraș spitalul s-a desființat de curând. Dar în această localitate este o problemă: „Avem semnale că cei doi medici de la Solca nu prea vor să facă gărzi”, a spus dr. Abiței. Inițial, DSP Suceava prezentase Casei de Asigurări de Sănătate o listă cu 7 centre de permanență propuse spre înființare cu acordul primăriilor respective, la Burdujeni, Solca, Vicovu de Sus, Zvoriștea, Broșteni, Dolhasca, Breaza, aceasta înainte ca ministerul să prezinte noile norme. În condițiile în care ministerul nu are bani decât pentru 60 de centre noi, din cele 7 anticipate rămân în discuție doar cele două menționate. Potrivit normelor metodologice aflate încă în dezbatere publică, centrele de permanență se înființează “prin voința liber exprimată a minimum 2 medici de familie, titulari de cabinete de medicină de familie, indiferent de forma de organizare, care pot coopta alți medici de familie, medici rezidenți în medicina de familie în anul III de pregătire, pentru a se constitui un grup de 7 medici pentru asigurarea continuității asistenței medicale primare în regim de gardă într-un centru de permanență. În acest scop va trebui încheiată o convenție de asociere între medici, care va cuprinde condițiile constituirii colectivului de medici și asistenți care vor asigura continuitatea asistenței medicale în regim de gardă în centrele de permanență”. Dr. Abiței spune că e puțin probabil că se vor găsi doi medici care să-și ia răspunderea înființării și coordonării unui astfel centru. Normele metodologice menționate aduc și obligații financiare în plus pentru primării: în afară de plata utilităților, dacă pun la dispoziție spațiul, primăriile vor avea obligația de a asigura și personalul auxiliar, respectiv îngrijitori, paznici, registratori medicali, după caz, precum și paza pentru cabinetele care participă la constituirea unui centru de permanență, indiferent de forma de organizare a acestuia. În cazul în care spațiul e al primăriei, administrația locală trebuie să asigure dotarea minimală necesară funcționării centrelor de permanență. Anul acesta, Ministerul Sănătății a alocat 21 de milioane de lei pentru centrele de permanență. În prezent, în România funcționează 88 de astfel de centre. În județul Suceava, până în 2004 au funcționat 10 centre de permanență, ele desființându-se întrucât medicii care le deserveau n-au fost mulțumiți de finanțare.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: