Rabla câștigă teren

Conform informațiilor pe care le deținem, în ultimii 3 ani, prin Programul „Rabla”, au fost scoase din circulație, în țara noastră, peste 46.000 de mașini cu o vechime mai mare de 12 ani, ceea ce ar însemna (așa o fi oare?), reducerea cu 1000 de tone a cantității de monoxid de carbon emisă.
 

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), cea care va beneficia foarte mult atât de pe urma aplicării taxei auto de primă înmatriculare pe care Guvernul se „screme” de multă vreme să o reglementeze conform normelor europene, cât și din primele oferite de stat pentru casarea mașinilor mai vechi de 10 ani, a cerut extinderea Programului „Rabla” la 100.000 de mașini pe an. Deocamdată, Guvernul a aprobat, la sfârșitul anului trecut, creșterea numărului de autovehicule ce pot fi casate prin programul menționat, de la 16.500 la 30.000. Totodată, s-a hotărât majorarea primelor pentru casarea mașinilor care se înscriu în Programul „Rabla” de la 3000 la 4000 de lei. De reținut este faptul că, în acest an, vor putea fi „casate” contracost și autocamioanele. Banii necesari pentru a-chitarea rablelor predate vor proveni (cel puțin așa se vorbește) din sumele încasate în urma aplicării taxei de primă înmatriculare, ce va fi reglementată în câteva luni, fondurile urmând să fie gestionate de Ministerul Mediului.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: