Autostrada A7 are finanţare teoretică prin PNRR până la Paşcani

> Tronsonul Paşcani – Suceava – Siret nu are încă finanţare pentru execuţie

Reprezentantul asociaţiei „Împreună pentru A 8”, Cătălin Urtoi, a prezentat concluziile de la şedinţa de luni de la CNAIR privind progresele făcute pentru autostrăzile din Moldova, arătând că în ceea ce priveşte A 7 există, teoretic, finan-ţare prin PNRR, dar că pentru tronsoanele Paşcani –Suceava şi Suceava – Siret încă nu este asigurată finanţarea.

Astfel, potrivit acestuia, în ceea ce priveşte  autostrada A7 Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Suceava – Siret, pentru tronsonul Ploieşti – Buzău, aflat în faza de achiziţie publică pentru execuţie, au fost emise peste 250 de clarificări din partea ofertanţilor în cadrul licitaţiei, care continuă. Teoretic acest tronson are finanţare prin PNRR şi se aşteaptă răspunsul final al Comisiei Europene în septembrie.

Pentru tronsonul Buzău – Focşani, studiul geo este întârziat, inclusiv studiul de fezabilitate şi proiectul. Şi acest tronson, teoretic, are finanţare prin PNRR şi se aşteaptă răspunsul final al Comisiei Europene în septembrie.

Pentru tronsonul Focşani – Bacău „situaţia este foarte gravă”, după cum s-a exprimat directorul general al CNAIR, Mariana Ioniţă, pentru că nu este studiul geo finalizat şi nici proiectul. La fel, şi acest tronson are finanţare, teoretic, prin PNRR.

La tronsonul Bacău – Paşcani studiul geo şi cel de fezabilitate au fost depuse şi sunt în analiză la CNAIR. Dar că este o problemă cu relocarea puţurilor de mică adâncime în zona râului Moldova, soluţia fiind realizarea unui pod pe alt aliniament, dacă nu se ajunge la o înţelegere cu Apele Române. Şi acest tronson are, teoretic, finanţare prin PNRR.

În ceea ce priveşte tronsonul Paşcani – Suceava – Siret, au fost finalizate analizele multicriteriale şi s-a stabilit traseul final, astfel că de la Paşcani la intersecţia cu drumul spre Rădăuţi va fi proiectat la profil de autostradă, iar apoi, până la Siret, va fi proiectat la profil cu patru benzi. Acest tronson nu are finanţare pentru execuţie, a precizat Cătălin Urtoi.

În ceea ce priveşte autostrada A 8, pentru tronsonul Tg. Mureş – Tg. Neamţ s-a hotărât ca studiul de fezabilitate să fie predat luni, 9 august a.c., în loc de sâmbătă. Pentru prima dată s-a făcut vorbire, în cazul acestui tronson, de emiterea acordului de mediu şi lansarea caietului de sarcini în luna decembrie 2021 pentru proiectare şi execuţie, iar directorul general al CNAIR a atenţionat proiectantul spaniol „că nu mai este loc de întors şi că societatea civilă din Moldova este cu ochii pe ei”. La acest tronson există, teoretic, o finanţare prin PNRR pentru capetele Tg. Mureş – Miercurea Nirajului şi Leghin – Tg. Neamţ – Moţca, dar se aşteaptă răspunsul final de la Comisia Europeană în luna septembrie.

Pentru segmentul Miercurea Nirajului – Leghin (cca. 150 km) nu este finanţare.

Pentru tronsonul Paşcani – Iaşi – Ungheni se execută studii geo de verificare de către Cestrin pe aliniamentul studiului de fezabilitate din 2011, aşteptându-se finalizarea traseului definitiv şi intrarea cu utilaje a celor de la Consitrans pentru studiile geo. Pentru acest tronson nu există încă finanţare pentru execuţie.

În ceea ce priveşte autostrada A 13, aceasta este în faza de analiză multicriterială a traseului şi nu are finanţare pentru execuţie, a menţionat Urtoi. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: