Sistem integrat de management al traficului din municipiul Suceava

>Proiectul include „linie verde”, detectarea maşinilor din trafic şi a locurilor de parcare libere, amenajarea intersecţiilor  şi a trecerilor de pietoni, precum şi a unei reţele de piste de biciclete > Primarul Ion Lungu spune că la fluidizarea traficului în oraş vor contribui parcările supraterane, transportul metropolitan şi lucrările la infrastructura rutieră

 Primarul Ion Lungu a semnat, ieri, cu reprezentanţii Aduro Impex Bucureşti – firma câştigătoare a licitaţiei organizate de Primărie – contractul documentaţiei tehnico-economice aferente proiectului „Sistem integrat de management şi modelare urbană destinat fluidizării traficului şi îmbunătăţirii calităţii vieţii”. Edilul-şef a declarat, într-o conferinţă de presă, că valoarea contractului este de 750.652 lei şi că suma necesară pentru realizarea documentaţiei va fi asigurată din fonduri europene, lider de parteneriat fiind Agenţia de Dezvoltare Nord-Est. Printre activităţile vizate se numără crearea unui sistem integrat de management al traficului în reşedinţa de judeţ, sistem incluzând „linie verde”; detectarea numărului de vehicule aflate în trafic; detectarea locurilor de parcare libere; amenajarea sau reamenajarea intersecţiilor; amenajarea de treceri de pietoni, cu semnal controlat pentru persoanele cu deficienţe sau cu nevoi speciale etc. De asemenea, în proiect sunt prinse dezvoltarea reţelei de piste dedicate circulaţiei bicicletelor pe traseul bulevardul Sofia Vicoveanca  – zona centrală – Cetatea de Scaun – parcul Şipote – malul râului Suceava  – Cetatea Zamca – Calea Unirii – strada Cuza Vodă  – cartierul Tinereţii („Lanişte”). Totodată,  în vederea reducerii emisiilor de dioxid de carbon şi a poluării generate de traficul rutier, pe raza capitalei de judeţ, de-a lungul principalelor artere, ar urma să se  planteze perdele vegetale-verzi. Potrivit primarului Ion Lungu, selectarea speciilor de arbori şi arbuşti se va face în funcţie de condiţiile pedoclimatice specifice municipiului Suceava.

Vom aborda traficul pe infrastructura existentă şi cea care este în lucru

Primarul  Ion Lungu a declarat, miercuri, în conferinţa săptămânală de presă, că în strategia de fluidizare a traficului în oraş vor fi luate în calcul mai multe aspecte şi că speră ca şi Programul Operaţional Regional 2021-2027 să devină funcţional cât mai curând pentru a putea atrage fonduri europene în vederea implementării strategiei de fluidizare a traficului.

„Noi pregătim documentaţia tehnică pe o axă de asistenţă prin POR 2014-2020. Ceea ce ne propunem noi să facem este să accesăm din nou fonduri europene tot pe o axă de mobilitate din POR 2021-2027, dar se pare că sunt cam întârziate aceste lucruri” a spus Lungu.

El şi-a exprimat speranţa că până când vor veni şi cele 15 autobuze electrice achiziţionate de la firma poloneză Solaris printr-o licitaţie organizată de Ministerul Dezvoltării, să fie finalizată şi această documentaţie să se poată implementa strategia de fluidizare a traficului rutier.

„Vom aborda traficul pe infrastructura existentă şi cea care este în lucru. Se va ţine cont inclusiv de parcările supraterane la care lucrăm la proiect şi se va ţine cont şi de transportul metropolitan. Într-o logică, toate ar trebui să meargă în paralel” a explicat Ion Lungu.

Primarul a subliniat că oraşul se aglomerează şi din cauza transportului interjudeţean cu autovehicule tip maxi-taxi care circulă prin oraş făcând legătura cu comunele limitrofe. Reamintim că în şedinţa de azi a Consiliului Local Suceava urmează să se înfiinţeze Asociaţia de Transport Metropolitan Suceava, din care fac parte municipiul Suceava şi cele opt localităţi limitrofe, asociaţie care îşi propune să asigure transportul public de călători pe raza localităţilor componente.  (V.I. ADOMNICĂI; N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: