Pentru funcţionarea şi plata personalului medico-sanitar şi auxiliar din centrele de vaccinare anti-Covid din judeţ

Peste 2,2 milioane de lei, în primele 4 luni

Purtătorul de cuvânt al Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Suceava, consilier Gabriela Băncilă, a declarat recent că în primele 4 luni ale acestui an s-au alocat 2.231.833,28 lei pentru plata personalului medico-sanitar şi auxiliar din centrele de vaccinare anti-Covid organizate în judeţ, dar şi pentru funcţionarea acestora.

Ea a spus că, din suma totală, 1.841.927,50 lei reprezintă decontarea cheltuielilor salariale pentru personalul medico-sanitar şi auxiliar din centrele de vaccinare anti-Covid din judeţ, iar 389.905,78 lei reprezintă cheltuielile pentru asigurarea materialelor sanitare, echipamente de protecţie pentru personal, dezinfectanţi şi pentru buna funcţionare a centrelor.

Băncilă a precizat că în luna ianuarie a.c. a fost virată autorităţilor publice locale din Vatra Dornei suma de 30.037 lei pentru plata salariilor şi cheltuielilor de funcţionare ale centrului de vaccinare anti-Covid, în luna februarie au fost decontate fonduri în sumă totală de 282.207,82 lei autorităţilor locale din Vatra Dornei, Suceava, Dolhasca şi Câmpulung Moldovenesc care au organizat centre de vaccinare, sumă necesară pentru decontarea cheltuielilor cu plata salariilor şi a cheltuielilor de funcţionare, în luna martie, suma de 838.166,03 lei pentru centrele de vaccinare anti-Covid din Vatra Dornei, Suceava, Dolhasca, Rădăuţi, Câmpulung Moldovenesc, Fălticeni şi Siret, din care 705.265 lei pentru cheltuielile salariale ale personalului, iar în luna aprilie, 1.080.822,43 lei pentru funcţionarea centrelor de vaccinare din Vatra Dornei, Suceava, Dolhasca, Rădăuţi, Câmpulung Moldovenesc, Fălticeni, Siret, Şcheia, Salcea, Marginea şi Broşteni, din care 994.220 lei pentru cheltuieli salariale.

Băncilă a mai spus că fondurile pentru finanţarea centrelor de vaccinare anti-Covid aferente lunii aprilie au fost virate autorităţilor locale în data de 14 iunie.

Prin Ordinul nr. 72 din 29 ianuarie 2021 emis de Ministerul Sănătăţii au fost stabilite reglementările pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 1 alin. (8) şi art. 2 alin. (3) din OUG nr. 3/2021 privind unele măsuri pentru recrutarea şi plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva Covid-19 şi stabilirea unor măsuri în domeniul sănătăţii.

Conform art. 3, al.1 din acest ordin, Ministerul Sănătăţii asigură, în vederea operaţionalizării centrelor de vaccinare împotriva Covid-19, organizate în alte locaţii decât cele din cadrul unităţilor sanitare, prin transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale, decontarea cheltuielilor pentru plata personalului medico-sanitar şi a registratorilor care îşi desfăşoară activitatea în centrele de vaccinare, precum şi pentru cheltuieli curente şi cheltuieli de capital.

Acelaşi ordin prevede că plata personalului medico-sanitar şi a registratorilor care îşi desfăşoară activitatea în cadrul centrelor de vaccinare împotriva Covid-19 organizate în alte locaţii decât cele din cadrul unităţilor sanitare se face în baza unui contract distinct, de prestări servicii, încheiat cu reprezentantul legal al autorităţii publice locale şi beneficiază pentru timpul efectiv lucrat de un tarif orar diferenţiat, respectiv de 90 lei/oră pentru medici, de 45 lei/oră pentru asistenţi medicali şi de 20 lei/oră pentru registratori.

Conform aceluiaşi ordin, normarea pentru plata personalului care îşi desfăşoară activitatea în cadrul centrului de vaccinare ţine cont de următoarele aspecte: pentru centrele de vaccinare fixe: 2 registratori medicali/1-2 fluxuri, 3 registratori medicali/ 3-4 fluxuri, 4 registratori medicali/5-6 fluxuri; 5 registratori medicali/6-8 fluxuri, 1-2 asistenţi medicali/flux, 2 medici/1-4 fluxuri şi 3 medici/5-8 fluxuri; pentru centrele de vaccinare mobile: un registrator; 2 asistenţi medicali şi un medic; pentru echipele mobile de vaccinare: un registrator, 2 asistenţi medicali şi un medic; pentru centrele de vaccinare tip drive-through: un medic coordonator; 2 medici/4 fluxuri, 4 medici/ 8 fluxuri etc., două asistente medicale/flux şi 2 registratori/4 fluxuri.

Art. 6 din ordinul menţionat prevede că autoritatea publică locală care a organizat centre de vaccinare împotriva Covid-19 încheie contract pentru decontare cu direcţia de sănătate publică judeţeană, în baza unei cereri pentru intrare în relaţie contractuală cu DSP, avându-se în vedere lista centrelor de vaccinare pentru care se solicită decontarea semnată de reprezentantul legal, decizia de înfiinţare a centrului de vaccinare emisă de directorul executiv al direcţiei de sănătate publică judeţene, lista personalului care desfăşoară activitate în cadrul centrului de vaccinare, pentru fiecare centru de vaccinare. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Admitere USV

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: