Patruzeci de mii de dosare de la Primăria Suceava vor fi transcrise în sistem digital

 >Implementarea proiectului de „digitalizare” nu va implica, neapărat, concedieri de personal; însă dacă vor avea loc eliberări de posturi, cei în cauză vor fi distribuiţi către alte activităţi

Proiectul „Administraţie Publică Locală Informatizată Calitativă şi Accesibilă Tuturor – APLICAT” al Primăriei Municipiului Suceava, cu cele două componente, de emitere în sistem electronic a documentelor şi de arhivarea digitală, a fost scos la licitaţie. Primarul Ion Lungu a anunţat ieri, într-o conferinţă de presă, că ofertă a depus SRGM Garanţii Imobiliare Piteşti, judeţul Argeş, transcrise în sistem digital de arhivă urmând a fi circa 40.000 de dosare.

„Firma câştigătoare trebuie ca, într-un termen de 16 luni, să facă această arhivare. Este vorba despre realizarea arhivei digitale electronice în două etape. În prima sunt cuprinse documentele care trebuie pătrate până la 4 ani, ulterior şi cele mai importante, cu termen de păstrare de 10 ani” a explicat Ion Lungu. Proiectul „Administraţie Publică Locală Informatizată Calitativă şi Accesibilă Tuturor” a fost depus în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020, la o valoare de 2,77 milioane de lei, bugetul local participând cu 55.548 de lei.

Primarul Ion Lungu a declarat că, după realizarea proiectului, sucevenii vor putea obţine online, cu celeritate, documente precum certificate de urbanism; înştiinţarea începerii sau terminării lucrărilor de construire-desfiinţare; certificatul de nomenclatură stradală şi de adresă; certificatul de atestare fiscală; autorizaţia de circulaţie a vehiculelor cu tracţiune animală; autorizaţia de transport greu şi abonamentul de parcare. De asemenea, rezultate ale proiectului vor fi programarea online la „Evidenţa persoanelor” şi alte fluxuri de informaţii în faza de analiză; „retrodigitalizarea” arhivei istorice relevante; dotarea cu echipamente de scanare şi servere de comunicaţii; analiza de sistem, cât şi instruirea personalului. Primarul Ion Lungu a mai precizat că implementarea acestui proiect nu va fi însoţită, neapărat, de concedieri ale personalului de la compartimentele vizate. Însă dacă, totuşi, va fi nevoie, cei în cauză vor fi distribuiţi către alte activităţi ale executivului.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: