Gabriela Mihai, după primele rezultate ale inspecţiei şcolare tematice:

Avem semnale cu privire la copii despre care nu se mai ştie nimic

Noul inspector şcolar general interimar al judeţului Suceava, Gabriela Mihai, a declarat, ieri, că potrivit primelor rezultate după verificări în 78 din cele 212 şcoli din judeţ care sunt incluse în verificarea tematică privind situaţia rezultatelor şcolare în cursurile gimnaziale sunt semnale că autorităţile şcolare nu au informaţii despre copii care au părăsit sistemul de educaţie.

„În urma inspecţiei şcolare avem semnale despre copii despre care nu se mai ştie nimic. S-au transferat, au abandonat sau au plecat cu părinţii în străinătate în clasa a V-a, a VI-a, a VII-a şi despre care nu avem informaţii. Suntem în derularea inspecţiei. Nu avem informaţii exacte” a spus Gabriela Mihai, care a menţionat că la 6 septembrie ar urma să existe o situaţie clară.

Ea a spus că nu există prevederi legislative potrivit cărora părinţii trebuie să anunţe dacă îşi retrag copiii de la şcoală şi îi înscriu în străinătate.

„Nici noi nu putem avea un control dacă părintele respectiv respectă dreptul la educaţie al copilului lui şi să fie obligat să îl înscrie la şcoala de rezidenţă” a spus Gabriela Mihai.

Ea a explicat că părintele se adresează şcolii cu o simplă cerere, care este apoi înregistrată într-un program informatic, iar apoi „copilul a dispărut din sistem”.

Gabriela Mihai a mai declarat că nu este în posesia situaţiei privind rata abandonului şcolar.

Potrivit inspectorului şcolar general adjunct Cristian Cuciurean, în judeţul Suceava rata abandonului este de 1%.

„Nu e foarte mare la numărul total de elevi, de circa 115.000 de elevi” a precizat Cuciurean.

În cursul lunii august, Ministerul Educaţiei Naţionale derulează în unităţile de învăţământ o inspecţie tematică, dublată de o analiză de risc, privind evoluţia situaţiei şcolare a elevilor din învăţământul gimnazial, de la înscrierea în clasa a V-a, în anul şcolar 2015-2016, până la susţinerea evaluării naţionale din anul şcolar 2018 – 2019.

Astfel, experţii din corpul de control al ministrului Educaţiei Naţionale vor analiza situaţia şcolară a elevilor promovaţi, corigenţi, repetenţi, cu situaţie şcolară neîncheiată şi transferaţi în cadrul metodologic, în anii şcolari selectaţi, la nivelul unităţilor de învăţământ din toată ţara.

Obiectivele acestei inspecţii /analize de risc sunt identificarea grupurilor defavorizate de elevi aflaţi în risc de abandon şcolar, prevenirea excluziunii şcolare, precum şi reducerea/ remedierea erorilor din documentele şcolare. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: