> Acum, ei folosesc staţiile din municipiu, preluând şi călătorii din Suceava, păgubind financiar activitatea TPL > Operatorii de transport persoane în regim judeţean şi interjudeţean vor putea folosi doar staţii de la intrare-ieşire în municipiu, fiind obligaţi să obţină aviz de la Primăria Suceava
Operatorii de transport rutier public de persoane care efectuează curse regulate în traficul judeţean şi interjudeţean nu vor mai putea opri la întâmplare în staţiile de îmbarcare-debarcare a călătorilor din municipiul Suceava. Astfel, pentru cursele de Fălticeni, pasagerii vor putea urca sau coborî în staţiile de la Policlinică şi Spitalul Judeţean de Urgenţă, iar cei de Gura Humorului vor avea la dispoziţie staţia de pe Calea Obcinilor.
Potrivit unui proiect de hotărâre privind avizarea utilizării locurilor speciale stabilite pentru oprirea mijloacelor de transport, călătorii de la Dorohoi vor folosi staţiile de la Colegiul Naţional „Alexandru Ioan Cuza” şi de la „Amo Brânduşa”, iar cei pentru Botoşani vor avea la îndemână doar staţiile „Torino” şi de la Biserica „Sf. Andrei”. Îmbarcarea-debarcarea călătorilor pe relaţia Rădăuţi se va face numai în staţiile din zona Pasarelei Iţcani, iar pentru plecarea-sosirea pe ruta Suceava – Ipoteşti, valabile vor fi staţiile de la Biserica Domniţelor şi de pe strada Mitropoliei. Operatorii de transport de persoane în regim judeţean şi interjudeţean vor putea opri doar în cel mult două staţii pe sens, la intrarea-ieşirea din reşedinţa de judeţ, fiind obligaţi să obţină aviz de la Primărie, atât pentru fiecare staţie, cât şi pentru fiecare vehicul cu care prestează serviciul.
Potrivit proiectului de HCL privind modificarea reglementărilor anterioare de interes municipal, utilizarea staţiilor de îmbarcare-debarcare de către operatorii serviciului de transport rutier de persoane fără deţinerea avizului pentru staţia de îmbarcare-debarcare constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 1.000 şi 2.500 de lei. „Din nefericire, o serie de operatori de transport rutier care execută servicii publice de transport de persoane prin curse regulate în trafic judeţean şi interjudeţean utilizează mai multe staţii din municipiu şi transportă călători între aceste staţii, prejudiciind, astfel, activitatea societăţii comerciale de Transport Public Local (TPL). Pentru ca operatorul de transport public local să aibă exclusivitate pe traseele atribuite, este necesar să nu existe alţi transportatori care să aibă dreptul de a utiliza mai mult de o staţie comună cu operatorul local, pentru fiecare traseu” se arată în expunerea de motive la proiectul de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei ordinare lunare a CL Suceava.
Comentarii