Curtea de Conturi:

În judeţ, cheltuielile publice s-au axat pe funcţionare şi mai puţin pe investiţii destinate dezvoltării comunităţilor

Curtea de Conturi a constatat în urma acţiunilor de audit făcute în judeţul Suceava în cursul anul 2018, o tendinţă în evoluţia şi structura cheltuielilor orientată cu precădere spre asigurarea condiţiilor de funcţionare a autorităţilor administraţiilor publice locale, prin efectuarea cheltuielilor de personal şi a celor pentru bunuri şi servicii, şi mai puţin pentru investiţii destinate dezvoltării comunităţilor locale.

Potrivit raportului Curţii de Conturi, în anul 2017, volumul total al plăţilor efectuate din resursele bugetului centralizat la nivelul judeţului au fost de 1.699.985 mii lei, ceea ce reprezintă un grad de realizare a execuţiei bugetare a cheltuielilor (plăţilor) de 76,7%, inferior execuţiei aferente anului 2016, cu un grad de realizare de 81,2%.

„Principala cauză care a influenţat nerealizarea execuţiei bugetare a cheltuielilor (plăţilor), faţă de prevederile bugetare, este nerealizarea investiţiilor publice; astfel, plăţile aferente proiectelor cu finanţare din fonduri europene au fost realizate doar în proporţie de 15,1%, ceea ce în sumă absolută reprezintă o nerealizare de 335.399 mii lei, fapt care denotă incapacitatea autorităţilor publice locale de a identifica şi implementa proiecte de dezvoltare finanţate din fonduri externe nerambursabile” se arată în raport.

Potrivit documentului, un grad relativ mare de nerealizare s-a constatat şi la cheltuielile de capital, situaţie în care, faţă de prevederile definitive în sumă de 357.928 mii lei, au fost efectuate plăţi pentru investiţii în sumă de 205.201 mii lei, atât din cauza nerealizării proiectelor finanţate din fonduri nerambursabile, cât şi a proiectelor finanţate integral sau parţial din bugetele locale.

„Comparativ cu prevederile bugetare anuale definitive, la limita superioară de realizare se remarcă utilizarea aproape integrală a fondurilor publice la cheltuielile de personal – 98,1%, cheltuieli cu operaţiuni financiare – 93,2% şi cheltuieli cu asistenţa socială – 92,8%” se precizează în raport.

Mai mult, din analiza structurii plăţilor efectuate în anul 2017, rezultă că ponderea cea mai mare o deţin cheltuielile de personal, respectiv 46,4%, devansând ponderile celorlalte categorii de plăţi; astfel, cheltuielile pentru bunuri şi servicii înregistrează o pondere de 16,8%, iar cheltuielile de capital o pondere de 12,1% din volumul total al plăţilor bugetare, rezultând o tendinţă în evoluţia şi structura cheltuielilor orientată cu precădere spre asigurarea condiţiilor de funcţionare a autorităţilor administraţiilor publice locale prin efectuarea cheltuielilor de personal şi a celor pentru bunuri şi servicii şi mai puţin pentru investiţii destinate dezvoltării comunităţilor locale.

„Repartizarea cheltuielilor efectuate pe secţiunile contului de execuţie a bugetului local, conform datelor din execuţia cheltuielilor bugetului local pe anul 2017, evidenţiază orientarea efectuării cheltuielilor spre activitatea de funcţionare, aspect concretizat în ponderea de 83,1,7% a cheltuielilor de funcţionare din totalul execuţiei bugetare” se mai arată în raportul Curţii de Conturi. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: