Metoda

Spre sfârşit de vară, pentru o perioadă (cândva, mai lungă; în ultimii ani, mai scurtă), la Suceava se sistează furnizarea apei calde în sistem centralizat, pentru revizia anuală. După încheierea oficială a reviziei, marea majoritate a consumatorilor capătă iar apă caldă, cum e normal. De mulţi ani, a devenit însă normal şi ca unei minorităţi (asociaţii de proprietari, blocuri, scări de bloc) să i se amâne furnizarea serviciului, pe motiv că are restanţe şi penalităţi la achitarea acestuia. De fapt, minoritatea respectivă este compusă dintr-o majoritate bună platnică şi o altă minoritate, rău-platnică. Aşadar, metoda adoptată până în prezent ca infailibilă presupune ca sancţionat să fie atât proprietarul neplatnic, cât şi vecinii platnici, în ideea că-şi vor rezolva între ei, ca vecinii, situaţia. Cei mai supăraţi, vor bate pe la uşi, vor coborî sfinţi din calendare, vor striga… poate nu de-a surda, spre rezolvarea situaţiei. Însă, de e regulă, rău-platnicul e senin: De faci crize tocmai mata, vecine, de ce să mă grăbesc să plătesc, că doar „nimeni” nu-mi cere banii ăştia? Până la urmă, sistemul funcţionează şi fără ei, asta s-a dovedit întotdeauna. Ia-o uşor, gestionează-ţi stresul, ai răbdare, fă duş cu ligheanul, deja ai experienţă. Mai rău e să-ţi taie gazele şi curentul. Dar apa… Îndată începe şcoala şi doar ştii că atunci se dă tuturor apă caldă, să nu meargă bieţii copii răpănoşi la clasă!

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: