Transportatorii de masă lemnoasă distrug drumurile sucevene

 > „Avem în instanţă foarte multe procese deschise cu aceşti transportatori care supraîncarcă enorm de mult maşinile”, spune şeful CJ, Ioan Cătălin Nechifor > În urma proceselor, în anul 2015, CJ Suceava a recuperat 500.000 de lei, de la patru companii transportatoare care au fost surprinse că nu au respectat masa maximă admisă pe osie

 Cei mai mari duşmani ai drumurilor din judeţ sunt transportatorii de buşteni, cherestea şi deşeuri lemnoase. Ioan Cătălin Nechifor, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, a reliefat că societăţile specializate s-au dotat cu autovehicule moderne de supertonaj, acestea fiind un adevărat pericol pentru infrastructura rutieră judeţeană. Potrivit lui Nechifor, de-a lungul timpului, drumurile au fost proiectate la sarcini portante mai mici, acestea cedând în faţa coloşilor pe roţi de ultimă generaţie.

„Transportatorii de masă lemnoasă îşi bat joc efectiv de noi. Suntem în situaţia în care, la acest moment, avem în instanţă foarte multe procese deschise cu aceşti transportatori care supraîncarcă enorm de mult maşinile. Sunt, acum, maşini care cară până la 40 de tone pe osie, ceea ce însemnă foarte mult faţă de ceea ce pot suporta unele drumuri” a arătat şeful executivului judeţean.

Radu Avădanei, directorul Direcţiei de Drumuri şi Poduri din cadrul CJ Suceava, declară, la rându-i, că 32 de companii specializate au fost acţionate în instanţă pentru transport supragabaritic de masă lemnoasă, acestea fiind depistate, cu prilejul controalelor cu cântarul, că aveau încărcături care le depăşeau pe cele permise prin lege. În urma proceselor, în anul 2015, Consiliul Judeţean Suceava a recuperat 500.000 de lei, de la patru companii transportatoare care au fost surprinse că nu au respectat masa maximă admisă pe osie.

„Ceva bani ar putea fi încasaţi de pe urma acestora, însă problema este că în instanţă lucrurile sunt tergiversate, iar chiar dacă până la final noi câştigăm, aceasta înseamnă termene peste termene şi drumurile sunt sparte în continuare. Ce a ţinut de noi, de echipa de la direcţia de specialitate, în colaborare cu Poliţia, s-a făcut” a explicat Cătălin Nechifor.

Pe lângă zonele în care Direcţia Silvică oferă lemn pe picior spre exploatare, cele mai afectate de transportul greu sunt drumurile judeţene din prejma cursurilor mari de apă, respectiv Suceava, Siret, Moldova, în albia cărora sunt amenajate balastiere. Toate se întâmplă în condiţiile în care, în ultimii ani, au început să se facă achiziţii de maşini de transport de capacitate extraordinar de mare, acestea suprasolicitând şi afectând în mod grav infrastructura rutieră.

Potrivit legislaţiei, în momentul în care, din anumite considerente, sunt nevoiţi să circule cu încărcături peste limita aprobată prin lege, agenţii economici ce prestează activitate de transport sunt obligaţi să solicite, de la administratorii drumurilor, o autorizaţie specială de transport. Documentul prevede ruta pe care se va face transportul, masa maximă a încărcăturii de transportat şi suma de plătit în cazul depăşirii greutăţii. Această sumă se stabileşte în funcţie de distanţa pe care se va deplasa maşina şi de mărimea depăşirii masei admise.

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI