Pe 27 octombrie

Prima aeronavă care testează Aeroportul Suceava este cea a unui zbor particular Viena – Suceava

aeroport oct 2015 4> Cel dintâi avion al Tarom va ateriza pe noua pistă pe 12 noiembrie, pentru zborurile internaţionale low cost tarifele vor fi aprobate în deliberativul judeţean, iar prima companie privată va opera începând 1 ianuarie 2016 > „Va trebui să demonstrăm că fiecare cursă are potenţial şi că produce venituri companiei care operează” a reliefat Ioan Cătălin Nechifor, şeful administraţiei judeţene

Prima cursă a Companiei naţionale Tarom pe aeroportul modernizat din Suceava va fi efectuată pe 12 noiembrie, a anunţat, sâmbătă, Ioan Cătălin Nechifor, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, cu prilejul vizitării investiţiei de către Iulian Matache, ministrul transporturilor. Nechifor a precizat că, după depăşirea multor obstacole, lucrările de modernizare de la unitatea aeroportuară vor fi încheiate pe 25 octombrie.

„Vreau să îi mulţumesc dlui ministru Matache pentru că, întotdeauna, la final, apar lucruri neprevăzute şi greutăţi. Însă, cu sprijinul ministerului, am reuşit să trecem peste toate, iar astăzi putem spune, cu siguranţă, că 25 octombrie va fi data finalizării proiectului, data la care preluăm de la constructor tot ce s-a investit, iar 12 noiembrie, putem spune foarte categoric că va fi data în care putem opera cu avioane. Aceasta înseamnă că, pe 12 noiembrie, vom avea toate sistemele de zbor validate, pregătite, verificate, asumate, inclusiv publicate în ceea ce înseamnă sistem internaţional de zboruri” a arătat Nechifor.

Ministrul Iulian Matache a confirmat cele spuse de preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, precizând că, pe 12 noiembrie, pe noua pistă va ateriza un avion al companiei Tarom, programul curselor regulate între Bucureşti şi Suceava fiind pe cale de a fi stabilit, în funcţie şi de condiţiile meteorologice. Tot în perioada următoare ROMATSA va trebui să definitiveze montarea echipamentelor ILS, care, potrivit lui Iulian Matache, ar dura două săptămâni, după care acestea vor trece printr-o etapă de calibrate.

„Până la montarea ILS, piloţii Tarom sunt capabili să decoleze şi să aterizeze cum au făcut-o şi până acum” a subliniat Iulian Matache, ministrul transporturilor.

Ioan Cătălin Nechifor a ţinut să arate că, totuşi, prima aeronavă a unei curse private Viena – Suceava va ateriza pe noua pistă în ziua de 27 octombrie, procedurile de aterizare-decolare fiind monitorizate „la vedere”.

„Însă, de pe 12 noiembrie, vom avea curse, zborurile fiind prezentate în motorul de rezervare Tarom, iar biletele se pot cumpăra de pe internet şi prin agenţii. Este fundamental pentru noi să putem demonstra că această primă rută porneşte foarte serios, cu un avion încărcat. Va trebui să demonstrăm că fiecare cursă are potenţial şi că produce venituri companiei care operează” a explicat şeful administraţiei judeţene, menţionând că, în 2013, pe Aeroportul Suceava au fost procesaţi 25.000 de pasageri, în comparaţie cu cel din Cluj-Napoca, spre exemplu, la care apelează sute de mii de călători. Ioan Cătălin Nechifor a reiterat că, pentru zborurile internaţionale low cost, tarifele propuse de Consiliul de Administraţie al Regiei Autonome „Aeroportul” Suceava sunt publicate pe pagina web a Consiliului Judeţean. Acestea vor fi aprobate în deliberativul judeţean, prilej cu care se va şti şi prima companie privată care, de la 1 ianuarie 2016, va opera pe aeroportul modernizat din Suceava.

Modernizarea suprafeţei de balizaj, a turnului de control şi amenajarea terenului în vederea amplasării sistemului de navigaţie tip ILS la Aeroportul „Ştefan cel Mare” Suceava este susţinută în cadrul Programului Operaţional – Transport 2007-2013, Axa prioritară 2 – „Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport”, Domeniul major de intervenţie „Modernizarea infrastructurii de transport aerian”. Contractul de finanţare a fost semnat pe 28 februarie 2011, între Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Sectorial – Transport şi Regia Autonomă Aeroportul „Ştefan cel Mare” Suceava, în calitate de beneficiar. Potrivit datelor iniţiale, valoarea totală a proiectului este de 167.706.503 de lei, valoarea eligibilă fiind de 127.930.308 de lei. Contribuţia Comisiei Europene, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, este de 69,25% din valoarea eligibilă a proiectului, adică de 88.591.737 de lei. Contribuţia bugetului de stat este de 28,75% din valoarea eligibilă a proiectului, respectiv de 36.779.964 de lei. De la bugetul de stat, pentru acoperirea cheltuielilor cu taxa pe valoarea adăugată aferentă cheltuielilor eligibile, a fost prevăzută suma de 30.703.274 de lei. Finanţarea din partea beneficiarului, respectiv a Regiei Autonome Aeroportul „Ştefan cel Mare” Suceava, este de 2.5558.607 de lei, reprezentând cota de 2% aferentă cheltuielilor eligibile, la care se adaugă cheltuielile neeligibile de 9.072.921 de lei. Data de finalizare a contractului de finanţare este 31 decembrie 2015.

În cadrul proiectului au fost prevăzute mărirea pistei de decolare-aterizare, până la 2.460 de metri, cu o lăţime de 45 de metri; modernizarea căilor de rulare, în lungime de 120 de metri şi lăţime de 25 de metri; modernizarea platformei de îmbarcare, cu lungimea de 290 de metri şi lăţimea de 75 de metri; modernizarea sistemului de balizaj; construirea unui turn de control şi amenajarea terenului, în vederea amplasării sistemului de navigaţie aeriană de ILS. Prin implementarea proiectului se urmăreşte creşterea traficului de la o medie de 21.000 de pasageri, în trecut, la 125.000 de pasageri, după lansarea în operare a proiectului, „contribuindu-se, astfel, la dezvoltarea economică şi culturală a regiunii”. Implementarea proiectului s-a făcut prin contracte de lucrări şi servicii licitate de Regia Autonomă Aeroportul „Ştefan cel Mare” Suceava.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: