Slogan comercial pentru Suceava – Capitală culturală europeană 2021:

„Inspiră, imaginează, simte !”

Primarul Ion Lungu a anunţat, ieri, sloganul pentru competiţia de desemnare a Sucevei drept capitală culturală europeană în anul 2021: „Inspiră, imaginează, simte!”. Acesta este mai mult un slogan comercial de tipul curat, colorat, parfumat, folosit pentru un detergent sau un parfum decât al unui oraş cultural european care trebuie să transmită valori europene.

Sloganul propus de Ion Lungu poate fi folosit pentru promovarea oricărui produs, chiar şi pentru o maşină, neavând nimic personalizat. Chiar Ion Lungu spunea, în urmă cu o lună, că sloganul va trebui să conţină Bucovina sau valorile pe care Bucovina le promovează…

Spre comparaţie, celelalte oraşe candidate din România au sloganuri care transmit mesaje legate de zona respectivă sau legat de valori europene. Astfel Craiova are sloganul „De văzut, de trăit, de povestit”; Cluj-Napoca „Cluj-Napoca – estul vestului”; Alba Iulia – „Cealaltă capitală”; Braşov – „Braşovia 2021”; Sfântu Gheorghe – „Terra Siculorum”; Timişoara – „Luminează oraşul prin tine!”; Iaşi – „Iaşi 2021 – Interfaţa răsăriteană a culturii europene”; Arad – „Your open mind”.

În alte ţări europene, sloganurile celor care candidează pentru titlul de capitală culturală europeană sunt tot în legătură cu zona respectivă şi cu relaţia cu Europa. Spre exemplu, oraşul croat Rijeka, port la Marea Adriatică, candidat pentru 2020, are sloganul „Port of diversity”, cu referire la diversitatea europeană. Oraşul bulgar Plovdiv, selectat pentru 2019, are sloganul „Together”, cu referire la importanta comunitate romă din zonă, în timp ce partenerul italian, oraşul Matera, are sloganul „Open Future”, întrucât intenţionează să promoveze deschiderea în toate dimensiunile, iar cultura să fie folosită pentru un viitor mai bun al Europei.

Primarul Ion Lungu a precizat că joi  Consiliul Local Suceava ar urma să aprobe strategia culturală a Sucevei până în 2025, iar ulterior, vineri, CJ Suceava va dezbate şi supune aprobării un proiect de asociere cu CL Suceava pentru Suceava – Capitală culturală europeană.

Strategia culturală a Sucevei, publicată deja, prezintă în fapt o trecere în revistă a obiectivelor culturale, muzeale şi a festivalurilor din Suceava, dar nu prezintă clar nicio direcţie, singura propunere fiind cea prin care se vizează construcţia unei săli polivalente.

Print Friendly, PDF & Email

Un comentariu

  1. Stimati Domni,

    Indiferent de ce opinie aveti Dumneavoastra si de ce fac celelalte orase, sloganul trebuie sa raspunda la o cerinta din caietul de sarcini. Astfel, sloganul trebuie să rezume programul artistic, si nu sa trasnsmita valori europene.

    De altfel persoanele in cunostinta de cauza cu care ne-am consultat, au fost incantate de idee.

    Recomandam celor care sunt cu adevarat interesati de strategie sa inceapa prin a o citi. De asemenea, puteti face o comparatie cu alte documente similare. Recomandam Cluj si Iasi.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: