Un real prilej de formare profesională

> „Simulation for entrepreneurship”, întâlnire de proiect la Viena

Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” Suceava coordonează, la nivel european, în perioada 2014 – 2016, proiectul Erasmus+, axa Strategic Partnerships for vocational education and training, cu titlul „Simulation for entrepreneurship”.

Obiectivul general al proiectului este schimbul de practici profesionale şi educaţionale cu parteneri din spaţiul european, referitor la aspectele legate de manualele, curricula şi metodologiile de învăţare privind simularea ca metodă eficientă în vederea educaţiei antreprenoriale a tinerilor, transferul tehnologiilor inovative utilizate în simularea afacerilor între două niveluri de educaţie şcolară – preuniversitar şi universitar VET.

În perioada 9-11 martie 2015 a avut loc cea de-a doua întâlnire de proiect, în Viena, Austria, la International Business College Hetzendorf, în cadrul căreia au participat şase profesori şi patru elevi de la Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” Suceava: director prof. Romaşcu Corneliu, prof. Cheaburu Carmen-Constanţa, prof. Vranciu Livia-Elena, prof. Sfichi Florentina-Elena, prof. Vasilică Claudia, prof. Maţipiuc Virela-Emilia, Tofan Roxana (clasa a XII-a I), Ungurean Camelia (clasa a XI-a I), Agavriloaei Alexandru (clasa a XI-a I) şi Băncescul Doru (clasa a XII-a I). La întâlnire au participat şi doi reprezentanţi ai Camerei de Comerţ şi Industrie Suceava: Miron Carmen şi Pulpă Elena.

Activităţile propuse în cadrul întâlnirii de proiect au vizat, în principal, schimbul de bune practici în ceea ce priveşte utilizarea metodei simulării în educaţia antreprenorială a tinerilor, curricula utilizată în învăţământul preuniversitar şi universitar, prin care tinerii îşi dezvoltă abilităţi şi competenţe antreprenoriale, lucrând în „firme de exerciţiu” sau „întreprinderi simulate” (business simulation).

Firma de exerciţiu reprezintă o metodă interactivă de învăţare pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial, o concepţie modernă de integrare şi aplicare interdisciplinară a cunoştinţelor, o abordare a procesului de predare-învăţare care asigură condiţii pentru probarea şi aprofundarea practică a competenţelor dobândite de elevi în pregătirea profesională.

Agenda întâlnirii a avut în vedere şi implicarea elevilor şi profesorilor în activităţi de învăţare (de tip peer-learning) în firmele de exerciţiu din şcoala gazdă a întâlnirii de proiect, elevii au lucrat pe platforma IT a firmelor de exerciţiu din Austria, ACT (Centrala firmelor de exerciţiu din Austria).

În cadrul întâlnirii de proiect au fost prezentate materiale de către specialiştii din Camera de Comerţ şi Industrie Suceava şi Paphos, Cipru, legate de profilul antreprenorului în mediul de afaceri românesc şi european. Informaţiile prezentate au fost de mare folos profesorilor şi elevilor prezenţi la întâlnire, în sensul că educaţia antreprenorială a tinerilor trebuie realizată în concordanţă cu cerinţele mediului de afaceri, pentru o racordare mult mai eficientă a şcolii la realitatea economică.

Un moment foarte important al întâlnirii de proiect a fost vizita la „Wirtschafts-universität Wien” Vienna University of Economics and Business, universitate de renume din Austria.

În cadrul vizitei am beneficiat şi de întâlnirea cu prof . Gerhard Gessler, specialist în educaţie antreprenorială, care ne-a prezentat un material foarte valoros legat de „Educaţia antreprenorială prin firmele de exerciţiu”, cuprinzând experienţa austriacă în utilizarea acestei metode provocatoare pentru sistemul educaţional.

Un moment interesant al întâlnirii de proiect a fost vizita la Coworking space Rochuspark – centrul antreprenorial – Stefan Leitner Sidl and Michael Pöll (fondatori şi mangeri). Acest centru antreprenorial reprezintă o modalitate modernă, specifică secolului XXI, de derulare a antreprenoriatului şi afacerilor, numai cu ajutorul laptopurilor şi telefoanelor mobile, pentru diverse organizaţii, diverse joburi, în vederea realizării unei reţele pe net, din care fiecare tânăr poate face parte şi se poate inspira (vezi Rochuspark.at).

În urma discuţiilor purtate cu partenerii din proiect au fost analizate: responsabilităţile în derularea activităţilor proiectului; stadiul de realizare a produselor finale, responsabilităţile fiecărui partener, stagii de realizare şi termene de finalizare; regulile de raportare şi documentele justificative aferente fiecărei activităţi din proiect; regulile financiare, modalităţi de diseminare a proiectului etc.

În cadrul întâlnirii, subsemnata, în calitate de coordonator al proiectului, a prezentat site-ul acestuia – Entre4future.com (structură, meniu, secţiuni, informaţii etc.). Pagina web a proiectului trebuie construită conform descrierii din formularul de aplicaţie, ea reprezentând atât un produs final al proiectului, cât şi un mijloc de diseminare a activităţilor şi materialelor dezvoltate prin proiect.

Întâlnirea de proiect din Viena a fost un real prilej de formare profesională, culturală, schimb de experienţă şi exersare a competenţelor lingvistice şi a celor profesionale pentru cadrele didactice participante. Conceptele-cheie în jurul cărora s-au derulat discuţiile şi activităţile au fost: firmă de exrciţiu, metoda simulării, profilul antreprenorului, platformă IT, antreprenoriat, simularea afacerilor şi inovaţie. (Coordonator de proiect, prof. CHEABURU CARMEN-CONSTANŢA, Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” Suceava)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: