Spaniolii au investit 2,472 miliarde de euro în bilete pentru Loteria de Crăciun, cea mai aşteptată din întregul an, relatează EFE luni, după ce s-au aflat câştigătorii marelui premiu („El Gordo”). Tragerea la sorţi pentru Loteria de Crăciun este un foarte mediatizat eveniment social în Spania, retransmis în direct de cele mai importante canale de televiziune şi trăit cu maximă intensitate de milioane de persoane care speră că norocul le va surâde în această zi şi la va schimba în bine situaţia financiară. În 2014, după şase ani consecutivi de scădere, vânzarea de bilete a crescut cu 4,6 %. Din totalul încasărilor, 60 % se transformă în premii, iar restul intră în bugetul de stat. Anul aceasta un spaniol a cheltuit, în medie, 52,45 euro pentru Loteria de Crăciun, faţă de 49,99 euro în 2013. Statisticile arată că probabilitatea de a câştiga este foarte mică, de numai 5 %, iar uneori suma obţinută abia acoperă banii cheltuiţi pentru achiziţionarea lozurilor. Şansa de a câştiga marele premiu este de numai 0,001 %.
Biletele pentru Loteria de Crăciun se pun în vânzare încă din luna iulie şi sunt cumpărate de multe ori de turişti străini.
Comentarii