Cererile de debranșare de la „Termica”, cu 10% mai multe decât anul trecut

> Aceasta demonstrează încrederea pe care oamenii o mai au în sistem, iar pe de altă parte și incapacitatea financiară a consumatorilor de a adopta alte soluții”, a explicat Ovidiu Dumitrescu, administratorul special al societății comerciale în insolvență
 

Față de anii anteriori, în municipiul Suceava, media încasărilor contravalorii serviciilor de alimentare cu apă și căldură a scăzut cu circa 20%, susține administratorul special al societății de termoficare în insolvență, „Termica”. „Se constată o mare dificultate în încasarea contravalorii energiei termice. Sigur, s-a plătit mai mult decât însuma factura, dar restanța este foarte mare”, a declarat Dumitrescu. Astfel, de la începutul anului, consumatorii casnici au plătit peste 12 milioane de lei, comparativ cu anul trecut, la data de 30 mai, când încasările de la populație erau de circa 15 milioane de lei, această din urmă sumă fiind înregistrată și în perioada corespunzătoare din anii anteriori. În consecință, media încasării contravalorii facturilor emise către abonații sistemului centralizat de termoficare este la nivelul lunii ianuarie 2014, Termica efectuând plăți către Bioenergy, în contul energiei termice furnizate, la nivelul aceleiași luni, restanța către această firmă însumând mai mult de 13 milioane de lei. Administratorul special de la „Termica” a evidențiat că în perspectiva finalizării licitației pentru concesionarea serviciului de transport, distribuire și furnizare a agentului termic este obligatorie identificarea de soluții care să facă posibilă achitarea contravalorii consumurilor. „Trebuie ca în mentalitatea noastră și a consumatorilor să se petreacă această modificare, în caz contrar periclitându-se funcționarea corespunzătoare a sistemului, iar mii de beneficiari de bună-credință vor risca, fără vină, să rămână nealimentați. Și, probabil, nu toți vor avea posibilitatea să înlocuiască sistemul centralizat de termoficare cu altă sursă de încălzire”, a subliniat oficialul „Termica”. Ovidiu Dumitrescu a reliefat că avalanșa cererilor de debranșare nu este așa de mare pe cât s-a crezut inițial, în urmă cu nici două luni, când numărul celor care vor să se doteze cu centrale de apartament părea să amenințe optima funcționare a termoficării. După încheierea sezonului rece și sistarea furnizării agentului termic pentru încălzirea locuințelor, de la „Termica” au fost solicitate 470 de formulare de cerere tip de debranșare, dosarele în regulă care s-au întors fiind în număr de 270. „Situația este identică anului trecut, poate în creștere cu 10% a numărului de formulare întoarse. Aceasta demonstrează, pe de o parte, încrederea pe care oamenii o mai au în sistem, iar pe de altă parte și incapacitatea financiară a consumatorilor de a adopta alte soluții”, a explicat Ovidiu Dumitrescu, administratorul special al societății comerciale în insolvență, „Termica” Suceava.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: